۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

رشد ۱۵۲ درصدی واردات کالای اساسی در بندر چابهار

رشد ۱۵۲ درصدی واردات کالای اساسی در بندر چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۵۲ درصدی واردات کالای اساسی از طریق بندر چابهار خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۰۶
به گزارش مانا، بهروز آقایی گفت: از ابتدای امسال حدود ۶۳۹ هزار تُن کالای اساسی از طریق بندر چابهار وارد کشور شده است که در مقایسه مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.
وی آمار واردات کالای اساسی در سال ۹۷ را ۲۵۳ هزار تُن اعلام کرد و افزود: عمده کالا‌های اساسی وارداتی از طریق بندر چابهار در ۱۱ ماه امسال شامل گندم، جو، ذرت، برنج و شکر بوده است که با توجه به وجود تجهیزات استراتژیک مدرن طرح توسعه بندر شهید بهشتی، عملیات تخلیه و بارگیری این کالا‌ها با نرم مثبتی انجام شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به بارگیری و حمل یکسره بخشی از کالا‌های اساسی به منظور کاهش هزینه‌های تخلیه و بارگیری و انبارداری و تسریع در خروج کالا از بندر ادامه داد: ورود کالای اساسی از طریق بندر چابهار از مهرماه امسال با رشد چشمگیری همراه بوده است.
آقایی اضافه کرد: در ادامه ورود کالا‌های اساسی مورد نیاز استان‌های شرقی کشور از طریق بندر چابهار، کشتی ۲۲ هزار تنی برنج نیز وارد این بندر اقیانوسی شد که عملیات پهلودهی و تخلیه آن در دست اقدام است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال نیز روند ورود این نوع کالا‌ها ادامه داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار