۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

برگزاری مانور جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی در چابهار

برگزاری مانور جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی در چابهار
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از برگزاری مانور استانی جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۹۹
به گزارش مانا، سید حسن ابراهیمی اظهار کرد: این مانور صبح امروز چهارشنبه هفت اسفند ماه با حضور جمعی از مدیران و فرماندهان نظامی استان در اسکله طرح توسعه بندر شهید بهشتی برگزار شد.
به گفته وی، مانور جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی در راستای طرح ساماندهی ایمنی دریایی در ایام نوروز سال ۹۹ و ارتقای هماهنگی ارگان‌های دریایی در شرایط اضطراری توسط اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و همکاری دیگر ارگان‌های دریایی استان اجرایی شد.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تیم‌های امداد دریایی، امداد ساحلی، امداد هوایی، مقابله با آلودگی، Salvage و امنیتی در برگزاری این مانور همکاری داشتند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: اجرای مانور استانی جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی با همکاری اداره کل شیلات، پایگاه امام علی (ع) نیروی دریایی سپاه پاسداران، دریابانی، جمعیت هلال احمر استان، اورژانس ۱۱۵ و همیاران ناجی چابهار (هیئت نجات غریق، کلبه غواصی و تعاونی صیادی) همراه بود.
وی با اشاره به بهره مندی از تیم کامل پزشکی شهرستان، ۱۲ شناور سبک و سنگین و بالگرد دریایی در این مانور اضافه کرد: همچنین در این برنامه برای اولین بار از پتانسیل مراکز خدمات دریایی و بهداشت شهرستان به نحو مطلوب و ارزنده استفاده شد.
گفتنی است: مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان جهت هماهنگی هرگونه حوادث دریایی به صورت ۲۴ ساعته روی کانال رادیویی ۱۶ دریایی و شماره تلفن ۱۵۵۰ آماده پاسخگویی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار