۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

آسمان غبارآلود مناطق ساحلی خوزستان

مناطق ساحلی خوزستان از ظهر چهارشنبه به علت وزش باد‌های شدید و تندباد لحظه‌ای غبارآلود شد و زندگی عادی مردم را با مشکل مواجه کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۰۹۷
آسمان غبارآلود مناطق ساحلی خوزستان
 
به گزارش خبرنگار مانا، کاهش دید افقی و افزایش میزان ذرات معلق در هوا سبب اختلال در نشست و برخاست پرواز‌های فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر شده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد: میزان گرد وغبار در بندر امام ۵۹۸ میکروگرم بر مترمکعب، ماهشهر ۵۵۲ میکروگرم بر مترمکعب،  خرمشهر ۵۰۱ میکروگرم  بر مترمکعب، شادگان ۴۷۱ میکروگرم بر مترمکعب و آبادان ۲۶۶ میکروگرم بر مترمکعب ثبت شده است.

مدیریت بحران استان خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک توده گرد و خاک روی کشور‌های عراق و عربستان سعودی تشکیل شده  که انتظار تاثیر این توده و کاهش دید افقی و افزایش آلایندۀ  گرد و خاک در مناطق مرکزی و ساحلی شده است.

این ستاد ضمن اعلام تداوم آماده باش به فرمانداری‌ها و ستاد‌های بحران شهر‌های ساحلی دستور دادهمه تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه را در مناطق درگیر گرد وخاک انجام دهند.

مدیریت بحران استان خوزستان لزوم استفاده از ماسک مناسب و توجه به سایر توصیه‌ها، هشدار‌ها و نکات ایمنی ارائه شده به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان و افراد ساکن در مناطق در معرض خطر وزش باد، گرد و خاک و آلودگی هوا، اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستورکار قرار دهند.

در پی خاک آلود شدن مناطق ساحلی خوزستان بیشتر فعالیت‌های تجاری و اقتصادی این شهر‌ها به صورت نیمه تعطیل درآمد و اغلب مردم ترجیح دادند به علت آلودگی هوا و احتمال انتشار ویروس کرونا در منازل بمانند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار