۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

انتقا‌د گسترده از ژاپن پیرامون نحوۀ قرنطینه کردن کشتی کروز

سرنوشت مسافران کشتی کروز که در سواحل ژاپن قرنطینه شده بود پس از خروج در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته به گونه‌ای که تست آزمایش اکثر آنان پس از مراجعه به کشورشان مثبت اعلام شده است.
کد خبر: ۸۶۰۹۳
انتقا‌د گسترده از ژاپن پیرامون نحوۀ قرنطینه کردن کشتی کروز
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این کشتیِ ۳۷۰۰ نفری که از پنج تا 21 فوریه در قرنطینه به سر می‌بردند آزمایش  ۷۰۰ نفر مثبت بوده و سه مسافر جان خود را از دست دادند. موجی گسترده از اعتراضات نسبت به قرنطینۀ کشتی در سراسر جهان آغاز  شده و مسئولان بهداشتی ژاپن را مقصر می‌دانند.

مقامات ژاپنی اعتراف کرده‌اند ۲۳ نفر که قرار بود در قرنطینه باقی مانده و تست مجدد از آنان به عمل آید هفتۀ پیش به طور تصادفی آزاد شده‌اند.

"کاتسو نویو" وزیر بهداشت ژاپن  ضمن عذرخواهی از این خطا یاد‌آورشد کارمندان و کادر پزشکی ژاپنی مورد آزمایش قرار  نگرفتند، زیرا اقدامات پیشگیری دربارۀ آنان انجام شده است این درحالی است  که یک افسر کشتی و یک کارمند وزارت بهداشت پس از خروج از کشتی با آزمایش مثبت روبه‌رو شده و در بیمارستان بستری شده‌اند.

بدین ترتیب کارمندان و مسئولان بهداشتی ژاپنی که در کشتی حضور داشته و آزمایش مثبت داشته‌اند به شش نفر رسیده است.
گزارش‌های رسیده حاکی است تعداد کمی از مسافران کشتی پس از بازگشت به کشورشان با آزمایش منفی  روبه‌رو شد‌ه‌اند.

پروفسور "کریس ویتی" مدیرارشد تیم پزشکی مقابله با کرونا در انگلیس گفت: از میان ۳۲ شهروند انگلیسی و ایرلندی همگی پس از بازگشت به مراکز درمانی معرفی شده و با تست مثبت بستری شده‌اند.

همچنین ۱۸ آمریکایی و شش استرالیایی نیز پس از مراجعت به کشورشان با آزمایش مثبت تحت مراقبت‌های شدید قرار گرفته‌اند. 
از سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند ژاپن مراحل ضدعفونی کشتی کروز دیاموند پرنسس را به مزایده گذاشته و از شرکت‌های متقاضی خواسته عملیات ضد عفونی باید با استاندارد‌های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت ژاپن مطا‌بقت داشته باشد.

برآورد کارشناسانه نشان می‌دهد هزینۀ ضدعفونی این کشتی کمتر از هزینۀ ساخت آن نیست، زیرا تمام کابین‌ها و رستوران‌ها و هر آنچه را که با مسافران سر‌و‌کار داشته باید از نو ساخته شود تا به استا‌ندارد‌های بین‌المللی برسد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار