۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

«حکشتی» به پرسش‌های سهامداران پاسخ داد

«حکشتی» به پرسش‌های سهامداران پاسخ داد
شرکت کشترانی جمهوری اسلامی ایران بعد از دومین رشد قیمت ۵۰ درصدی سهام در بورس، طی دومین کنفرانس اطلاع رسانی به پرسش‌های سهامداران از طریق سایت تدان پاسخ داده و این اطلاعیه را در سامانه کدال منتشر کرد.
کد خبر: ۸۶۰۹۱

به گزارش خبرنگار بورس مانا، شرکت کشترانی جمهوری اسلامی ایران بعد از دومین رشد قیمت ۵۰ درصدی سهام در بورس، طی دومین کنفرانس اطلاع رسانی به پرسش‌های سهامداران از طریق سایت تدان پاسخ داده و این اطلاعیه را در سامانه کدال منتشر کرد.
برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌ها
در این کنفرانس خبری، معاون مالی و سرمایه گذاری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه این شرکت برای تجدید ارزیابی دارایی‌ها گفت: در حال حاضر چنین برنامه‌ای وجود ندارد، اما استفاده از مزایای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی‌ها طبق قانون برای همه شرکت‌ها و از جمله شرکت کشترانی محفوظ است که در صورت تصویب هیئت مدیره این موضوع به اطلاع سهامداران خواهد رسید.
جزئیات مالکیت ۳۶ شرکت فرعی
وی همچنین درخصوص اینکه کشترانی مالکیت ۱۰۰ درصد شرکت‌های تک منظوره که شامل ۳۶ شرکت فرعی است را در اختیار دارد و ارزش این دارایی‌ها چند میلیارد دلار است، گفت: مطابق صورت‌های مالی حسابرسی شده، ارزش دفتری دارایی‌ها (شناورها) مبلغ ۱.۸ میلیارد دلار در تاریخ پایان خرداد ماه امسال است. البته اظهار نظر درباره ارزش بازار دارایی‌های یاد شده نیازمند اخذ نظر کارشناس رسمی است.
وی همچنین در خصوص ارزش دارایی‌های هلدینگ IRISL MEFZE group که گروه کشتیرانی مالکیت ۱۰۰ درصدی آن‌را برعهده دارد، گفت: ارزش دفتری دارایی‌های ثابت شرکت مذکور معادل ۲.۸ میلیون دلار که عمدتاً ساختمان، اثاث و منصوبات است. البته بازهم تأکید می‌شود اظهار نظر درباره ارزش بازار دارایی‌های یاد شده نیازمند اخذ نظر کارشناس رسمی است.
وی در پاسخ به این سوال که در هرکدام از شناور‌ها بازه سنی صفر تا ۱۰ سال، دو تا ۲۰ سال و بیش از ۲۰ سال چه تعداد فروند و با چه ظرفیتی وجود دارند، گفت: مجموع ظرفیت DWT شناور‌های گروه کشتیرانی بر اساس آخرین صورت‌های‌های مالی  بالغ بر ۵.۲ میلیون تن است. شناور‌های گروه شامل ۳۲ کشتی فله‌بر، ۲۹ کشتی کانتینر‌بر، ۲۰ کشتی تانکر، ۳۲ کشتی چند منظوره و حمل کالا‌های عمومی و ۴۷ فروند سایر شناور‌ها است. ارائه سایر اطلاعات در خصوص شناور‌های گروه باتوجه به تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا و به منظور حفظ صرفه و صلاح سهامداران مقدور نیست.
حضور لاینر‌های خارجی در منطقه
وی درباره حضور لاینر‌های خارجی در منطقه گفت: فعالیت‌های لاینر‌های خارجی در حوزه خلیج فارس و دریای عمان به طرق مختلف ادامه دارد.
وی همچنین درباره اثر ویروس کرونا بر درآمد عملیاتی شرکت تأکید کرد: بررسی این موضوع نیازمند گذشت زمان است.
میزان سالانه مصرف سوخت
این مقام مسئول درباره نیاز سالانه شرکت‌های کشتیرانی به سوخت کم سولفور نیز گفت: بر اساس برآوردهای موجود مصرف ماهانه سوخت ناوگان شرکت در حدود ۴۰ هزار تُن است.
وی درباره اینکه آیا افزایش دلاری نرخ حمل متناسب با افزایش قیمت سوخت اتفاق افتاده و یا کمتر بوده است، توضیح داد: تحلیل وضعیت درآمدی متأثر از عوامل مختلفی است که مهمترین آن اعمال تحریم ظالمانه آمریکا است، که بر واردات و صادرت تأثیر گذاشته است. پُرواضح است افزایش قیمت سوخت با توجه به افزایش بهای تمام شده بر سودآوری تأثیر خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار