۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

اصلاح برخی دستورالعمل‌های دریایی برای اجرا در ۲۰۲۴ از سوی IMO

ارتقاء سامانه جهانی ایمنی و اضطرار دریایی (GMDSS) در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۸۶۰۸۳
اصلاح برخی دستورالعمل‌های دریایی برای اجرا در ۲۰۲۴ از سوی IMO
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، طی نشست "کمیته ناوبری، ارتباطات و جستجو و نجات دریایی" وابسته به سازمان جهانی دریانوردی (IMO) ارتقا سامانه جهانی ایمنی و اضطرار دریایی (GMDSS) در دستور کار قرار گرفت.

براساس این گزارش با توجه به اینکه امداد و نجات دریایی به سامانه جهانی ایمنی و اضطرار دریایی (GMDSS) وابسته است کمیته یاد شده ضمن تأکید بر ادامه نظارت خود بر تجهیزات کنونی سیستم GMDSS، مقرر کرد این سامانه به‌روزرسانی شده و ارتقا یابد.

همچنین در ادامه نشست "کمیته ناوبری، ارتباطات و جستجو و نجات دریایی" در راستای اصلاح و تجدید نظر فصل ۳ و ۴ کنوانسیون SOLAS مذاکراتی صورت گرفت که منجر به تأیید برخی از اصلاحات برای اجرا در سال ۲۰۲۴ شد.

"کمیته ناوبری، ارتباطات و جستجو و نجات دریایی" IMO در نشست یاد شده هدف خود را اصلاح و اعمال قوانین جدید SOLAS تا سال ۲۰۲۱ میلادی به جهت تصویب به موقع آن‌ها و اجرا در سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است.

شایان ذکر است، به‌روزرسانی خدمات ترافیکی کشتی‌ها که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسیده، تصحیح و اعمال تغییراتی در مسیر‌های ترافیکی در محدودۀ فرانسه و استرالیا، به رسمیت شناختن سیستم ماهواره‌ای ناوبری منطقه‌ای هند و به رسمیت شمردن تجهیزات گیرندۀ ماهواره‌ای با استاندارد‌های ژاپنی بعد از ارائه اطلاعات بیشتر به کمیته  به عنوان بخشی از سیستم ماهواره‌ای جهانی از جمله دستورالعمل‌هایی بود که در جلسه یاد شده به آن‌ها پرداخته شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار