۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

ضرورت برخورد با عاملان فروش خاک سرخ هرمز به کشورهای عربی

ضرورت برخورد با عاملان فروش خاک سرخ هرمز به کشورهای عربی
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ضرورت برخورد با عاملان فروش خاک سرخ به کشورهای عربی، گفت: ظلم کسانی که اجازه برداشت و فروش خاک‌های با ارزش جریزه هرمز را صادر می‌کنند کمتر از کسانی که جزیره بحرین را از ایران جدا کردند، نیست.
کد خبر: ۸۶۰۷۵
به گزارش مانا به نقل از خانه ملت، عباس پاپی‌زاده بالنگان  در رابطه با صحبت‌های معاون وزارت جهاد کشاورزی مبنی فروش خاک سرخ جزیره هرمز، گفت: جزایر علاوه بر ارزش مادی و معنوی، جزئی از کشور بوده و ارزش استراتژیک دارند، بر همین اساس بسیاری از کشور‌های حاشیه خلیج فارس از محل‌های دیگر مواد کانی و خاک آورده و اقدام به ساخت جزایر جدید می‌کنند.
برداشت و فروش خاک از جزیره هرمز ظلم بزرگی در حق آینده کشور است
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه برداشت و فروش خاک از جزیره هرمز تحت هر عنوانی به صورت معدنی یا غیر معدنی اشتباه بوده و ظلم بزرگی به آینده کشور است، افزود: خاک سرخ هرمز دارای ارزش‌های اکولوژیک بوده و تجدید ناپذیر است، از این رو باید با مانع صادرات و قاچاق آن شویم.
ضرورت برخورد با عاملان فروش خاک سرخ به کشور‌های عربی
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خاک جزیره با خاک سرزمین پهناور فرق داشته و بسیار محدود است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم وسعت سرزمینی و جزایر را افزایش داده و جزایر با ارزشمان را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم. از این رو  برداشت و فروش خاک جزیره هرمز به کشور‌های عربی براساس قانون حفاظت خاک و منافع ملی کشور تخلف آشکار بوده و باید با مرتکبین برخورد شود.
پاپی زاده مطرح کرد: ظلم کسانی که برای منافع زودگذر اجازه برداشت و فروش خاک‌های با ارزش جریزه هرمز را صادر می‌کنند کمتر از کسانی که جزیره بحرین را از ایران جدا کردند نیست.
بهره‌برداری از خاک سرخ جزیره هرمز عقلانی نیست
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نه تنها خام فروشی خاک سرخ جزیره هرمز که سرشار از معادن آهن است، درست نیست بلکه بهره‌برداری و استحصال کود‌های کشاورزی نیز عقلانی نیست، ادامه داد: جزیره هرمز به اندازه یکی از معادن معمولی در داخل کشور هم وسعت ندارد، از این رو بهره‌برداری، برداشت و فروش خاک‌های جزیره هرمز باعث نابود شدن آن در طول چند قرن آینده می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه ما به دنبال افزایش پهنه سرزمینی هستیم، تأکید کرد: باید با کسانی که به دنبال حذف یک جزیره از خلیج فارس هستند قاطعانه  برخورد شود و اگر ناشیانه بوده اصلاح شود و اگر عامدانه بوده با مرتکبین برخورد قانونی صورت بگیرد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار