۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

عوامل موثر بر کاهش تجارت کانتینر جهانی در سال ۲۰۲۰

گسترش ویروس کرونا، برگزیت، چالش بین چین و آمریکا و افزایش تعداد کشتی‌های بیکار باعث می‌شود که ناوگان کانتینری جهانی از رشد بطئی یک تا سه درصدی در سال جاری میلادی برخوردار باشد.
کد خبر: ۸۶۰۷۱
عوامل موثربر کاهش تجارت کانتینر جهانی در سال ۲۰۲۰
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا براساس گزارشات منتشره از سوی Alphaliner، پیش‌بینی‌های A.P. Moller – Maersk همچنین ارزیابی کارشناسان و تحلیلگران دریایی، رشد جهانی بخش کانتینر باتوجه به شرایط خاص جهانی که بیشتر آن به شیوع ویروس کرونا با منشأ چینی برمی‌گردد، با چالش‌هایی همراه است که تأثیر خود را بر حمل و نقل کانتینری خواهد گذاشت.

بر‌اساس این گزارش ویروس کرونا که بر سیاست‌های مالی و پولی چین به عنوان یکی از بزرگترین قدرت‌های جهانی  و اقتصاد کشور‌های شریک تجاری آن  تأثیر گذاشته به کاهش رشد نزولی بخش کانتینر دامن می‌زند. دراین میان نوسان قیمت نفت، کاهش شاخص‌های بورس چین و برخی از کشور‌های متأثر از اقتصاد این کشور و محدودیت‌های تجاری بین چین و آمریکا منجر به تغییر ساختار تجارت جهانی می‌شود.

در همین حال در‌صورت افزایش تعرفه‌های وارداتی از سوی اتحادیۀ  اروپا برای برخی از کشور‌ها و تأخیر در تحویل کشتی‌های نو که بیشتر آن‌ها توسط کارخانه‌های چینی در دست ساخت می‌باشد، همگی تأثیر خود را بر رشد ناوگان کانتینری  خواهد داشت.

به این عوامل باید کُندی فعالیت‌ها در زمینۀ نصب اسکرابر کشتی‌های کانتینری  که در یارد‌های چینی بلاتکلیف باقی مانده‌اند، اضافه کرد.

در پایان این گزارش آمده است همه عواملی که در بالا به آن اشاره شد باعث خواهد شد تا رشد حمل‌و‌نقل کانتینری با محدودیت‌هایی همراه باشد و از رشد بطئی سه درصدی برخوردار شود. این درحالی است که جلو گسترش ویروس کرونا گرفته شود وگرنه این ارقام نیز کمتر قابل تحقق خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار