۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲

ارتفاع موج در خلیج‌فارس تا ۳ متر و در دریای خزر ۲.۵ متر

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، از دوشنبه پنجم اسفندماه تا چهارشنبه هفتم اسفندماه ارتفاع موج در مناطق شمال و مرکز خلیج فارس دو تا سه متر و دریای خزر تا دو و نیم متر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۶۰۶۰

ارتفاع موج در خلیج‌فارس تا ۳ متر  و در دریای خزر  ۲.۵ متر

به گزارش مانا به نقل از سازمان هواشناسی، با توصیف سامانه‌های بارشی در کشور شاهد افزایش ارتفاع  موج در خلیج فارس و دریای خزر خواهیم بود که بر این اساس اواسط وقت دوشنبه پنجم اسفندماه شاهد وزش باد شدید و متلاطم شدن دریا در مناطق شمال و مرکز خلیج فارس خواهیم بود که این شرایط تا چهارشنبه هفتم اسفندماه ادامه دارد و شاهد ارتفاع موج تا سه متر در مناطق شمال و مرکز خلیج فارس خواهیم بود.

این گزارش افزود: همچنین مواج شدن دریا، حداکثر سرعت باد ۱۴ متر بر ثانیه و جنوب غربی شدن جهت باد را نیز شاهد خواهیم بود، در این مدت شاهد مواج شدن دریا، حداکثر سرعت باد ۱۴ متر بر ثانیه و جنوب غرب شدن جهت باد در این مناطق خواهیم بود.

همچنین اواسط وقت سه شنبه ۶ اسفندماه با وزش باد شدید و متلاطم شدن دریای خزر شاهد مواج شدن دریا، حداکثر سرعت باد ۱۵ متر بر ثانیه، جهت باد شمال شرقی تا شمالی و حداکثر ارتفاع امواج دو و نیم متر خواهیم بود که تا چهارشنبه ادامه دارد. بنابراین توصیه می شود از تردد شناورهای کوچک و تفریحی، فعالیت های شیلاتی، عملیات دریایی و صنایع فراساحل اجتناب شود.
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار