۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
طی آخرین هفته بهمن ماه در بورس:

بازدهی صنعت حمل ونقل از شاخص بورس جلو زد

بازدهی صنعت حمل ونقل از شاخص بورس جلو زد
بازار سهام بهمن ماه را با ۱۷ درصد بازدهی و رشد شاخص بورس به پایان رساند. به این ترتیب بازدهی شاخص کل از ابتدای سال تا پایان ماه گذشته به بیش از ۱۷۰ درصد رسید.
کد خبر: ۸۶۰۵۹
به گزارش خبرنگار بورس مانا، در هفته‌ای که گذشت نیز شاهد رشد نزدیک به پنج درصد در نماگر اصلی بازار بودیم. به این ترتیب شاخص کل بورس بازهم توانست به مدد جریان نقدینگی پر قدرت، رکورد‌های جدیدی را ثبت کند.
دریای بیکران پول در بازار سهام این روز‌ها حرف اول را می‌زند و هدایت این نقدینگی‌ها به هر گروه و صنعتی، نماد‌های آن‌ها را با صف‌های خرید سنگین و رشد قیمت سهام مواجه می‌کند.
در میان رکود بازار‌های موازی و نبود بازاری برای جذب نقدینگی‌های سر‌گردان، بازار سهام بهترین مکان برای ورود پول‌های سرگردان است تا از این مسیر به بخش مولد اقتصاد تزریق شود و رشد و رونق اقتصادی را به همراه داشـته باشد.
آمار معاملات
طی معاملات آخرین هفته بهمن ماه در پنج روز کاری بیش از ۲۳ میلیارد و ۳۶۵ میلیون برگه سهام دست به دست شد که ارزش این معاملات بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بود و در بیش از پنج هزار نوبت معاملاتی انجام شد.
به این ترتیب ارزش معاملات ۲۰ درصد نسبت به هفته ماقبل، حجم معاملات حدود ۱۲ درصد و دفعات معاملات ۶۵ درصد افزایش یافت.
شاخص کل نیز با رشدی بیش از چهار درصدی، در سطح ۴۷۸ هزار قرار گرفت و نزدیک به ۲۰ هزار واحد بالا رفت.
پیش بینی هفته
کارشناسان معتقدند بازار همچنان در مسیر رشد قرار دارد و مؤلفه‌هایی که صعود بازار را رقم می‌زنند همچنان پابرجا هستند. البته این هفته بازار با خبر قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF و همچنین شیوع ویروس کرونا مواجه است که می‌تواند تا حدودی معاملات این هفته را تحت تاثیر قرار دهد.
البته جریان پر قدرت و کم نظیر نقدینگی ورودی به بازار مانع هرگونه اُفت و استراحت است.
همچنین نرخ دلار در بازار آزاد و قیمت ارز در سامانه نیما همچنان صعودی است که این روند نیز از مهمترین دلایل تداوم رونق در بازار سهام به خصوص سهام دلار محور است.
عملکرد صنعت حمل و نقل در هفته گذشته
گروه صنعت حمل و نقل طی هفته گذشته با بازدهی بیش از هشت درصدی، عملکردی بهتر از میانگین بازدهی کل بازار داشت.
به این ترتیب از ۱۵ نماد حاضر در این گروه فقط یک نماد با اُفت قیمت سهام مواجه بود. نماد شرکت توکا ریل با کاهش نزدیک به پنج درصدی قیمت سهام، تنها نماد منفی این گروه در آخرین هفته بهمن ماه بود.
۱۴ نماد دیگر حاضر در صنعت حمل و نقل بین ۲۱ تا نزدیک یک درصد رشد قیمت سهام را ثبت کردند.
به این ترتیب که سهام شرکت حمل و نقل توکا با نماد وتوکا، طی هفته گذشته شاهد رشد قیمت نزدیک به ۲۱ درصدی سهام بود و بهترین عملکرد را در بین سایر نماد‌های گروه داشت. پس از آن سهام شرکت کشتیرانی آریا با نماد حاریا دومین سهم پربازده گروه حمل و نقل بود. حپارسا نیز با بازدهی حدود ۱۷ درصدی رتبه سوم بهترین‌ها را در میان ۱۵ نماد صنعت حمل و نقل از آن خود کرد. (جزییات عملکرد این صنعت را در جدول زیر بررسی کنید)
 
بازدهی صنعت حمل ونقل از شاخص بورس جلو زد
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار