۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸

درخواست IMO از کشور‌ها برای جلوگیری از تأخیر در حرکت کشتی‌ها

درخواست IMO از کشور‌ها برای جلوگیری از تأخیر در حرکت کشتی‌ها
سازمان بین المللی دریانوردی با ارسال نامه به کشور‌های عضو از آن‌ها خواست تا جایی که مقدور است از تأخیر‌های غیر ضروری در حرکت کشتی‌ها به شرط گذراندن دورۀ قرنطینه جلوگیری کنند.
کد خبر: ۸۶۰۵۳
 به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این نامه آمده است مسئولان، مقامات دولتی و مؤسسات کنترل و نظارت تمهیداتی را در ارتباط با مقابله با ویروس کرونا بیندیشند تا مسافران بتوانند سوار کشتی و یا از آن پیاده شوند. همچنین عملیات حمل و نقل کالا تسهیل، گواهینامه‌ها صادر و خدمه‌ها بتوانند مبادله شوند.

IMO در ادامه تأکید کرده است اینکه گفته می‌شود مالکان کشتی‌ها و مسئولان بندری از محدودیت‌های غیر ضروری بپرهیزند به معنی آن نیست که اقدامات پیشگیرانه از جمله قرنطینه‌ها و غربالگری را به بوتۀ فراموشی بسپارند.

کشتی‌ها موظفند لیست پنج تا ۱۰ تماس آخری را که در ارتباط با تبادل اطلاعات در مورد ویروس کرونا انجام شده است، به کشور مقصد ارائه دهند.

از سوی دیگر مأموران بهداشتی باید بتوانند از بندر مقصد سوار کشتی شده و نسبت به معاینه پزشکی و خون گیری از خدمه اقدام کنند.

IMO در این نامه یادآور شده است بیشترین هدف از ارسال نامه، کشتی‌هایی است که دو هفته قرنطینه را پشت سر گذاشته باشند ضمن آنکه محافظت مؤثر از سلامت و ایمنی دریانوردان باید همچنان در اولویت باشد.

در پایان این نامه آمده است مسئولان بندری باید تصمیماتی را اتخاذ کنند تا برای ایجاد مراقبت‌های فوری پزشکی، قایق‌ها  در حال آماده باش بوده و هر لحظه امکان دسترسی کامل به کشتی‌ها  را داشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار