۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

سیستان و بلوچستان پایتخت گردشگری حاشیۀ اقیانوس هند

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات لازم برای انتخاب سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های حاشیه اقیانوس هند در سال ۱۴۰۰ در حال انجام است.
کد خبر: ۸۶۰۳۷
سیستان و بلوچستان پایتخت گردشگری حاشیۀ اقیانوس هند
 
علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا، استان سیستان و بلوچستان را به دلیل دارا بودن بخش زیادی از سواحل مشترک با دریای عمان، یکی از مهمترین استان‌های ساحلی در زمینه دارا بودن پتانسیل‌های گردشگری اعلام کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان افزود: استان سیستان و بلوچستان تنها استانی است که از طریق اقیانوس هند به آب‌های آزاد راه داشته و این امتیاز بسیار ویژه‌ای برای توریسم این استان محسوب می‌شود، اما تاکنون آنچنان که شایسته است از این موهبت بهره‌برداری نشده است.

جلال‌زایی تصریح کرد: سواحل مکران ایران با ۱۹ کشورِ حاشیه اقیانوس هند و یک سوم جمعیت دنیا هم‌مرزی می‌کند که این امر در نوع خود در میان سایر استان‌های ساحلی کشور و از نظر توریسم دریایی بسیار منحصر به فرد است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت: در همین راستا اقدامات لازم برای انتخاب سیستان و بلوچستان به عنوان  پایتخت گردشگری کشور‌های حاشیه اقیانوس هند در سال ۱۴۰۰ در حال انجام است.

وی در ادامه گفته‌های خود از آغاز مرحله جدید پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان پس از بُعد ملی که نتایج مثبتی در برداشت، خبر داد و عنوان کرد: مرحله جدید پویش معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان آغاز راهی بزرگ و نگاه به تعاملات بین المللی و میزبانی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند برای سال ۱۴۰۰ است.

وی با بیان اینکه قرار است سال ۱۴۰۰ سیستان و بلوچستان پایتخت گردشگری کشور‌های حاشیه اقیانوس هند شود، خاطرنشان ساخت: گام نخست در این راستا، میزبانی وزرای گردشگری حاشیه اقیانوس هند در سال آینده خواهد بود.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، اذعان داشت: امیدواریم با حمایت‌های لازم وزارت گردشگری، وزارت امورخارجه و استانداری سیستان و بلوچستان به زودی تفاهم نهایی در این خصوص منعقد و آنچه در این سال‌ها برای آن برنامه ریزی شده بود محقق شود.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان همچنین درباره رونمایی کمپین "سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم"، اظهارداشت: این کمپین به منظور توسعه گردشگری در زمان سفر مسافران به این استان راه اندازی شده است و به توسعه زیرساخت‌های استان کمک می‌کند.

جلال زایی، تاکید کرد: کمپین "سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم" می‌تواند زمینه ساز ورود گردشگرانی باشد که از سمت اقیانوس هند به ایران می‌آیند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار