۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

دوسوم مدارس دریایی فیلیپین در آستانه تعطیلی است

دوسوم مدارس دریایی فیلیپین در آستانه تعطیلی است
دوسوم مدارس دریایی فیلیپین به علت رعایت نکردن کنوانسیون STCW در آستانه تعطیلی قرار دارند.
کد خبر: ۸۶۰۳۱
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس اعلام اداره دریانوردی فیلیپین تخمین زده می‌شود ۶۱ مدرسه از ۹۱ مدرسه دریایی فیلیپین به علت رعایت نکردن الزامات جهانی در زمینۀ آموزش و صدور گواهینامه همچنین  مراقبت از دریانوردان ممکن است استاندارد‌های لازم را در ممیزی جدید که از ۲۴ فوریه تا ۱۳ مارس انجام می‌شود، کسب نکنند.

بر اساس این گزارش در‌صورتی‌که مدارس دریایی فیلیپین نتوانند استاندارد‌های لازم را کسب کنند امکان جذب دریانوردان این کشور از طریق اتحادیه اروپا با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو  خواهد شد که به گفتۀ کارشناسان این موضوع به اقتصاد این کشور به شدت تأثیر‌گذار است.

"Carlo Gonzalez" نمایندۀ حزب مارینو فیلیپین در این زمینه گفت: چنین سهل‌انگاری از طرف صنعت دریانوردی فیلیپین به هیچ عنوان پذیرفته نیست، زیرا هزاران شغل دریانوردی فیلیپینی در معرض خطر قرار دارند.

 وی افزود: این درحالی‌است که مسئولیت مشترک مدارس دریایی با آموزش‌عالی و صنعت دریانوردی فیلیپین است و باید مشخص شود چه کسی مسئولیت بیشتری در این زمینه دارد و بررسی شود که آیا بی‌کفایتی و یا فساد باعث اُفت تحصیلات دریایی در مدارس فیلیپینی شده است.

شایان ذکر است این خبر درحالی منتشر می‌شود که صنعت دریانوردی فیلیپین در ماه دسامبر ۲۰۱۹ با اطمینان اعلام کرد تمام نواقص مربوط به آموزش و صدور گواهینامه برای ممیزی در اوایل سال ۲۰۲۰ برطرف می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار