۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

برگزاری جشنواره ساحل‌نشینان کشور در چابهار

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از برگزاری جشنواره گردشگری و فرهنگی ساحل نشینان کشور در تاریخ ۱۴ لغایت هجدم اسفند ماه در بندر چابهار با هدف توسعه توریسم دریایی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۲۹
برگزاری جشنواره ساحل‌نشینان کشور در چابهار
 
علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: با توجه به وسعت سواحل مکران در استان سیستان و بلوچستان این استان همواره به عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور در زمینه توسعه توریسم دریایی مطرح بوده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه سواحل مکران در برنامه ششم توسعه قرار گرفته، لذا توسعه گردشگری دریایی در سواحل مکران نیز همزمان با این پروژه عظیم مطرح شده است.

به گفته وی، در راستای معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های ساحلی و دریایی سواحل مکران طی سال‌های اخیر شاهد برگزاری جشنواره ساحل نشینان کشور در سواحل مکران بوده ایم.

جلال زایی در ادامه بر ضرورت توسعه جشنواره‌ها در مناطق ساحل‌نشین کشور، تأکید کرد: امسال نیز بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده از تاریخ چهاردم لغایت هجدهم اسفند ماه، بندر چابهار میزان جشنواره گردشگری و فرهنگی ساحل‌نشینان کشور خواهد بود.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در این جشنواره هفت استان ساحلی کشور به معرفی جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و آداب و رسوم ساحل‌نشینان خود خواهند پرداخت.

به گفته وی، با توجه به تقارن برگزاری این جشنواره با تعطیلات نوروزی، لذا انتظار می‌رود این جشنواره نقش مهمی در اطلاع رسانی در خصوص جاذبه‌های توریستی سواحل مکران در اختیار عموم مردم قرار دهد و نقش مؤثری در ورود هر چه بیشتر گردشگران به استان سیستان و بلوچستان در نوروز ۹۹ ایفا کند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، همچنین بیان داشت: جشنواره ساحل نشینان در محل پارک ساحلی بهاران چابهار و نیز در فضایی از منطقه آزاد چابهار برگزار خواهد شد و پذیرای بازدید عموم مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره استان‌های مازندران، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و گلستان حضور خواهند داشت، اذعان داشت: در کنارش نیز از آنجا که می‌خواستیم تعداد استان‌ها بیشتر شود، از استان‌های یزد، کرمان و خراسان جنوبی نیز خواستیم تا به دلیل قرابت و نزدیکی با سیستان و بلوچستان حضور پیدا کنند.

به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، هر شب این استان‌ها ظرفیت‌های خود را اعم از آداب و رسوم، فرهنگ، سنن، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در جشنواره ساحل‌نشینان چابهار معرفی خواهند کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، اظهار امیدواری کرد: این جشنواره مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گیرد و نقش چشمگیری در جذب هر‌چه بیشتر گردشگران به استان و مناطق ساحلی مکران داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار