۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷

کشتی متروکه پس از یک‌سال سرگردانی از ساحل ایرلند سر در‌آورد

کشتی متروکه پس از یک‌سال سرگردانی از ساحل ایرلند سر در‌آورد
توفان دنیس باعث شد یک کشتی متروکه که بیش از یک سال در اقیانوس اطلس سرگردان بود، به ساحل جنوبی ایرلند برسد.
کد خبر: ۸۶۰۲۵
به گزارش گروه بین‌الملل مانا گاردین به نقل از گارد ساحلی ایرلند نوشت: توفان دنیس که سرعت باد‌های آن به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، کشتی باری موسوم به آلتا را که برای بیش از یک سال در اقیانوس سرگردان بود، به ساحل جنوبی ایرلند آورده است.

این گزارش ادامه داد: در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ کشتی آلتا از یونان به سمت هائیتی در حرکت بوده که با نقص فنی مواجه می‌شود. پس از اینکه تلاش‌ها برای تعمیر کشتی ۲۵۰ فوتی بی‌فایده بوده، در ۱۹ سپتامبر از حرکت باز می‌ایستد و ۱۰ خدمه سرگردان باقی می‌مانند.

به گفتۀ خدمه‌های کشتی، تنها برای دو روز غذای کافی و برای دو هفته آب کافی وجود داشته است. گارد ساحلی آمریکا در سی‌ام سپتامبر از ماجرا باخبر شد و به خدمۀ این کشتی آذوقه‌رسانی کرد. در نهایت در ماه اکتبر ۲۰۱۸ با توجه به نزدیک شدن یک توفان دریایی، تصمیم گرفت که ۱۰ سرنشین آن را به پورتوریکو منتقل کند. به این ترتیب کشتی آلتا در منطقه‌ای در ۲۱۰۰ کیلومتری جنوب مجمع‌الجزایر برمودا در اقیانوس اطلس رها شد.

مقامات ایرلند اعلام کرده‌اند که نشانه‌ای از اینکه این کشتی باری که موجب آلودگی ساحل یا آب دریا شده باشد، مشاهده نکرده‌اند. متخصصان محیط زیست نیز از اینکه کشتی خطر آلودگی را تحمیل نکرده است، ابزار خرسندی کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار