۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

نخستین کشتی یخچال‌دار کشور در بندرعباس به آب انداخته شد

نخستین کشتی یخچال‌دار کشور در بندرعباس به آب انداخته شد
نخستین کشتی یخچال دار (پشتیبانی ماهیگیری ) به دست متخصصان داخلی در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس ساخته و با موفقیت آب‌اندازی شد.
کد خبر: ۸۶۰۲۴

به گزارش مانا به نقل از ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: همه مراحل ساخت این  شناور به دست متخصصان ایرانی ساخته  و کلیه فرآیند تولید و به آب اندازی این شناور نیز در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) انجام شد.

الله‌مراد عفیفی پور روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این شناور وظیفه حمل کالای یخچالی و پشتیبانی از شناورهای صیادی، جمع آوری و نگه‌داری ماهی و هم‌چنین رساندن آب شیرین به شناورهای صیادی دیگر را برعهده دارد.

وی ظرفیت انبارهای ماهی این شناور را ۹۰۰ متر مکعب و ظرفیت تونل انجماد آن را ۱۰۰مترمکعب اعلام کرد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این شناور یخچال‌دار که پارس صدف یک نام دارد از مخازن سوختی۵۰۰ تنی برخوردار است، قابلیت حمل و نگه‌داری ۳۵۰ تُن آب شیرین را در مخازن تعبیه شده دارد.

عفیفی‌پور اضافه کرد: این شناور به سه دستگاه ژنراتور ۶۱۰ کیلو واتی و یک دستگاه ژنراتور اضطراری نیز مجهز است و دو دستگاه موتور 1200 کیلووات کار رانش شناور پارس صدف یک را انجام می‌دهند.

وی ابرازداشت: در حال حاضر این شناور در مرحله انجام تست‌های دریانوردی و تعادلی قراردارد و با توجه به موفقیت‌آمیز بودن تست‌ها پیش‌بینی می‌شود گواهینامه ثبتی را تا قبل از ورود به سال جدید دریافت کند.

استان هرمزگان با برخورداری از ۳۰ کارخانه کشتی سازی و لنج سازی رتبه نخست را در بین استان‌های ساحلی به خود اختصاص داده و به عنوان قطب صنعت ساخت و تعمیر انواع شناور در کشور معرفی شده است.

شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.

افزون بر پنج هزار نفر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران که هم اکنون درقالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس اداره می‌شود، مشغول به کار هستند.

مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با شش زیرمجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می‌شوند در زمینه ساخت و تعمیر انواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازه‌های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیر شناورهای داخلی و خارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار