۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
فرمانده نیروی دریایی سپاه:

امنیت خلیج فارس برعهده کشور‌های منطقه است

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امنیت خلیج فارس بر عهده کشور‌های منطقه است و حضور امریکایی‌ها در این پهنه نمی‌تواند امنیت آفرین باشد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۰۲۲
امنیت خلیج فارس برعهده کشور‌های منطقه است
 
سردار پاسدار علیرضا تنگسیری در آیین بزرگداشت شهدای عملیات والفجر‌ هشت در ساحلی شرقی اروندرود با بیان اینکه حضور آمریکا در خلیج فارس عامل ناامنی است اظهار داشت: خلیج فارس دریایی امن است و نیازی به حضور نظامی کشور‌های بیگانه و فرامنطقه‌ای نیست.

وی با اشاره به اینکه هیچ نیازی به حضور نظامی دیگر کشور‌ها در خلیج فارس نیست افزود: تنها با همکاری کشور‌های همسایه می‌توانیم امنیت این آبراه راهبردی و حیاتی را  حفظ کنیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  افزود: آمریکایی‌ها به بهانه‌های واهی قصد دارند به حضور نامشروع خود در منطقه حساس و استراتژیک خلیج فارس مشروعیت بخشند و برخی سران خود فروخته منطقه آن‌ها را همراهی می‌کنند.

سردار تنگسیری افزود: ما قصد درگیری نظامی با آمریکا در خلیج فارس را نداریم، ولی پاسخ ما به هر متجاوزی کوبنده و پشیمان کننده خواهد بود.

وی حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس را خطرآفرین، بی ثبات کننده و غیرقانونی خواند و خواستار پیوستن کشور‌های منطقه به طرح "صلح هرمز" شد.

سردار تنگسیری عملیات والفجر هشت در بهمن ماه ۱۳۶۴ را عملیاتی منحصر بفرد توصیف کرد و افزود: با اجرای موفق عملیات آبی خاکی والفجر هشت، ارتباط دریایی رژیم بعثی عراق با خلیج فارس قطع شد و نیروی دریایی صدام در خورعبدالله محبوس شد.

وی عبور غواصان از آبراه خروشان اروندرود را شبیه معجزه دانست و افزود:  این عملیات غافلگیرانه، صادرات نفت عراق از خلیج فارس را مختل کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار