۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
وزیر راه و شهرسازی:

تحریم فرصتی برای رونق تولید است

وزیر راه و شهرسازی گفت: به وجود ناوگان مقتدر دریایی کشور افتخار می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۰۱۴

تحریم فرصتی برای رونق تولید است
به گزراش خبرنگار مانا، محمد اسلامی که به عنوان سخنران اختتامیه بیست و هفتمین همایش ارگان‌های دریایی کشور سخن می‌گفت با بیان اینکه برای توسعه صنعت ساخت داخل سرمایه‌گذاری زیادی صورت گرفته است، تصریح کرد: شرائط تحریم فرصت بسیار خوبی برای توسعه تولید داخلی است و به توسعه بهره‌گیری از استعدادها کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه باید مردم را در بخش دریایی و در رشته‌های گوناگون تقویت کنیم، افزود: سرمایه‌گذاری سه هزار و ششصد میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوردی در صنایع دریای امیدها را در این بخش تقویت خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی یکی از ظرفیت‌های مهم بخش دریایی را گردشگری و مسافرت دریایی دانست و گفت: باید توانمندی‌ها در این بخش را در شمال و جنوب کشور افزایش دهیم.
وی این افزایش توانمندی را منوط به ایجاد جذابیت سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها ارزیابی و تصریح کرد: با این اقدام صاحبان سرمایه و شناورداران وارد گود شده و رونق رخ خواهد داد.
اسلامی توسعه فعالیت بنادر کوچک را نیز در جهت توانمندسازی مردمی مهم دانست و خاطرنشان کرد: قراردادها در این بخش باید روان تر باشد تا ظرفیت‌های واردات و صادرات افزایش یابد.
وی با تاکید بر اینکه به وجود ناوگان ملی دریایی کشور افتخار می‌کنیم بر اصل لجستیک تاکید کرد و گفت: لجستیک و پیوند راه آهن، بنادر و حمل و نقل دریایی می‌تواند بستر رونق اقتصادی کشور را فراهم سازد.
گفتنی است، بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور دقایقی قبل در محل سالن همایش کتابخانه ملی ایران با صدور قطعنامه ای به کار خود پایان داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار