۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
راستاد خبر داد:

سرمایه‌گذاری بزرگ سازمان بنادر در صنایع دریایی داخلی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر ۳۶۰۰ میلیارد تومان در راستای حمایت حداکثری تولید داخل سرمایه‌گذاری می‌کند.
کد خبر: ۸۶۰۱۳

سرمایه‌گذاری بزرگ سازمان بنادر در صنایع دریایی داخلی

به گزارش خبرنگار مانا، محمد راستاد که در بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور سخن می‌گفت، با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در راستای سیاست‌های کلان کشور، شعار رونق تولید، تاکیدات ریاست محترم جمهور و وزیر راه و شهرسازی عمل می‌کند، افزود: این سازمان اجرای طرح تحول صنایع دریایی کشور را آغاز کرده است.
وی اجرای این طرح را در راستای امضاء تفاهم‌نامه وزراء دفاع و راه و شهرسازی اعلام و تصریح کرد: در جهت تقویت ناوگان، سازمان بنادر و دریانوردی و براساس طرح یاد شده، تولید ۴۰ فروند شناور در مرحله انعقاد قرارداد و اعلام مناقصه قرار گرفته‌اند و ۴۳ فروند دیگر نیز برای تولید به چهار کشتی ساز داخلی سپرده شده‌اند.
معاون‌ وزیر راه و شهرسازی سرمایه گذاری صورت گرفته برای تولید این ۸۳ فروند شناور را در حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم با استفاده از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین می‌شود که قطعا زمینه ساز تحول بسیار بزرگی در صنایع دریایی کشور خواهد شد.
راستاد در ادامه به موضوع تامین سوخت کم‌سولفور اشاره کرد و گفت: نیاز سالیانه ناوگان کشتیرانی کشور به این نوع سوخت، یک و نیم میلیون تن در سال است که تولید داخلی کفاف تامین کامل آن را نمی‌دهد.
وی ابراز امیدواری کرد که با همت وزارت نفت به مرور بخش بیشتری از نیاز داخلی به سوخت کم‌سولفور در داخل کشور تولید و عرضه شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش پایانی سخنان خود به واردات دو فروند لایروب جدید به کشور اشاره و تصریح کرد: این دو شناور مکنده مخزن‌دار مدرن، پس از ۴۵ سال و در نیمه دوم سال ۹۹ به کشور وارد خواهند شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار