۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:

افزایش چشمگیر ظرفیت‌های دریایی کشور

افزایش چشمگیر ظرفیت‌های دریایی کشور
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ظرفیت خالص حمل و نقل دریایی کشور به ۱۲ و نیم میلیون تن رسیده است.
کد خبر: ۸۶۰۱۲

به گزارش خبرنگار مانا، جلیل اسلامی که به عنوان سخنران افتتاحیه بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور سخن می‌گفت با بیان اینکه طی سال‌های اخیر ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش بنادر کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: همه اکنون در بنادر کشور ۲۵۰ میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری وجود دارد که کاملا جوابگوی ظرفیت‌های تجاری کشور است.
وی با تاکید بر اینکه رکودی در فعالیت‌های حمل و نقل دریایی کشور مشاهده نمی‌شود، افزود: در بخش‌های مختلف از جمله سکوسازی، توسعه و نوسازی ناوگان، شیلات و...تمامی ۲۵ سازمان عضو شورای عالی دریایی کشور افزایش توان بزرگی را تجربه کرده‌اند.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ظرفیت خالص حمل و نقل دریایی کشور به ۱۲ و نیم میلیون تن رسیده است، خاطر نشان کرد: طی سال جاری ۱۴ میلیون تن لایروبی در مسیرهای مختلف صورت گرفته است که حاصل آن دریانوردی آسان‌تر و افزایش ایمنی بوده است.
اسلامی تعداد نفرسفر مسافرت انجام شده در بخش دریایی کشور را طی سال ۹۸، ۱۶ میلیون نفر اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون ۱۳۰ هزار نفر دریانورد در کشور فعال هستند که تمامی آنها ایرانی هستند.
وی این تعداد دریانورد را نتیجه توان بالای بخش آموزش در حوزه دریایی کشور دانست و گفت: یکی دیگر از ظرفیت‌های بزرگ دریایی کشور در بخش صنایع دریایی است که با همت و توجه ویژه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران ظرفیت‌ها و افتخارات بزرگی در این بخش نیز ایجاد شده است.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور اشاره کرد و با موفق ارزیابی کردن برگزاری این دوره از همایش، خاطر نشان کرد: اتفاق تازه‌ای که در این دوره رخ داد برگزاری جداگانه پنل‌های تخصصی بود که به فاصله چهار روز قبل از جلسه اصلی انجام شد.
اسلامی با اشاره به اینکه چهار پنل تخصصی با استقبال فعالان حوزه دریایی کشور مواجه شد، گفت: در این پنل‌ها مجموعا ۶۰۰ نفر  حضور یافتند که نسبت به دوره‌های پیشین یک رکورد محسوب می‌شود.
شایان ذکر است، بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور، هم اکنون در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران و با حضور سران ارگان‌های دریایی کشور و کارشناسان و فعالان بخش دریایی کشور در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار