۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

چالش در خطوط کشتیرانی کروز و تجاری آسیا

چالش در خطوط کشتیرانی کروز و تجاری آسیا
خطوط کشتیرانی کروز و ناوگان‌های تجاری که در آسیا فعالیت می‌کنند در پی بروز ویروس کرونا دچار اختلال شدید شده اند؛ که ادامه این وضعیت به زیان دهی خطوط کشتیرانی منجر خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۰۱۰
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در پی ممنوعیت تردد دریایی بین مرز چین و برخی از کشور‌ها تایوان نیز اعلام کرد تمامی بنادر خود را به روی کشتی‌های کروز تجاری به طور موقت بسته است.

از سوی دیگر ویتنام نیز با پیروی از تایوان نسبت به ممنوعیت ورود کشتی‌ها به بنادر اقدام کرده است.

در پی این تصمیم این کشور از ورود کشتی کروز نروژی  جلوگیری کرد. همچنین مقامات ویتنامی اجازه ورود یک کشتی حمل بار را به بنادر خود ندادند که این کشتی در یکی از بنادر تایلند کالای خود را تخلیه کرد.

به گفته استفن ویل تحلیلگر ارشد دریایی، کشتیرانی در منطقه آسیا در حال حاضر به سختی انجام می‌شود چرا‌که هر کشوری می‌تواند به راحتی از ورود کشتی جلوگیری کند که این موضوع حمل و نقل دریایی را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ورود کشتی‌ها به چین، ژاپن، تایوان و هنگ کنگ ممنوع شده است و حتی برخی از کشتی ها‌ی عبوری نمی‌دانند به راستی کالای آن‌ها علی‌رغم مشخص بودن مقصد کجا تخلیه خواهد شد.

این گزارش حاکی است آمریکا تصمیم دارد ۳۸۰ آمریکایی مسافر کشتی Diamond Princess که در ساحل ژاپن لنگر انداخته است را خارج کرده و به مدت دو هفته در قرنطینه نگهداری کند. هنوز ژاپن در مورد این تصمیم آمریکا اعلام نظر نکرده است.

شایان ذکر است مسافران این کشتی همچنان در قرنطینه زیر نظر کادر درمانی ژاپن و برخی کشور‌های دیگر در ساحل ژاپن لنگر انداخته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار