۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

توقف در پروژه ساخت بندر صیادی امام خمینی

پروژه ساخت بندر صیادی امام خمینی که قرار بوده توسط سازمان شیلات ایران آغاز شود، حدود هشت سال است که به دلیل مسائل مربوط به تملک بندر، مسکوت مانده است.
کد خبر: ۸۶۰۰۵
توقف در پروژه ساخت بندر صیادی امام خمینی
 
به گزارش خبرنگار مانا، بندر صیادی امام خمینی یکی از مهمترین بنادر صیادی استان خوزستان محسوب می‌شود که به دلیل فرسودگی شدید، مقرر شده بود سازمان شیلات ایران نسبت به ساخت بندر صیادی امام خمینی متناسب با استاندارد‌های روز دنیا اقدام کند.

به همین منظور طرح مطالعاتی ترمیم و بازسازی اسکله‌های موجود در بندر صیادی امام خمینی، اوایل سال ۹۰ توسط سازمان شیلات ایران و با استفاده از اعتبارات ملی انجام شده است.

بر اساس مطالعات صورت گرفته احداث اسکله به طول ۹۱۰ متر از جمله اقداماتی است که قرار بود در راستای ساخت بندر صیادی امام خمینی صورت گیرد.

آغاز عملیات ساخت بندر امام خمینی منوط به تملک این بندر توسط سازمان شیلات ایران است، اما از آنجا که بخش خصوصی ادعای مالکیت این بندر را داراست، لذا بنا به گفته مقامات سازمان شیلات ایران، این پروژه مسکوت باقی مانده است.

با این وجود جهت جلوگیری از خارج شدن این پروژه از پروژه‌های ملی همچنان طی سال‌های اخیر شاهد اختصاص اعتباراتی به این بندر صیادی از سوی سازمان شیلات هستیم.

بنا به گفته مقامات سازمان شیلات ایران، در حال حاضر امید چندانی برای تملک این بندر صیادی و آغاز پروژه احداث آن وجود ندارد!

این در حالی است که هم اکنون ۴۰ لنج صیادی در این بندر صیادی اقدام به صیادی می‌کنند و به همین دلیل بازسازی مختصری توسط استان خوزستان در اسکله‌های این بندر صورت گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار