۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

حمایت فرماندار ماهشهر از طرح‌های اشتغال‌زای شیلات

فرماندار ماهشهر بر حمایت از طرح‌های اشتغال زا در حوزه شیلات در ساحل شمالی خلیج فارس تأکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۹۹۹
حمایت فرماندار ماهشهر از طرح‌های اشتغال‌زای شیلات
 
محسن بیرانوند در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ظرفیت‌های زیادی در مناطق ساحلی ماهشهر برای آبزی‌پروری و ماهی در قفس وجود دارد که کمتر از آنان استفاده شده است.

وی با تأکید بر رفع مشکلات جامعۀ صیادی ماهشهر با هدف صیانت از اشتغال مولد اظهار داشت: دولت مصمم است مشکلات صیادان منطقه را برطرف کند و سطح رفاهی این قشر زحمتکش را ارتقا دهد.

فرماندار ماهشهر خواستار ارائه طرح توسعه شیلات و آبزی‌پروری از سوی سازمان شیلات ایران با هدف اشتغالزایی و ماندگاری جمعیت در منطقه ساحلی ماهشهر شد.

وی گفت: اجرای طرح‌های صید و صیادی و آبزی‌پروری می‌تواند از مهاجرت جوانان تحصیل‌کرده جلوگیری کند بنابراین دولت آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات مناسب جوانان را تشویق به کار و فعالیت در زمینۀ صید و صیادی کند.

بیرانوند خاطرنشان کرد: معیشت مردم بندر ماهشهر قبل از ایجاد صنعت پتروشیمی، در حوزه صید صیادی و تجارت بود بنابراین می‌توان از ظرفیت‌های موجود آبزی پروری برای رونق اقتصادی گام‌های بلندی برداشت.

وی افزود: در مجموع این آمادگی را برای حمایت از شیلات جهت تصویب طرح‌های اشتغال‌زا داریم.

بیرانوند اظهارداشت: سال‌های قبل، زیرساخت‌های لازم در حوزه صید در بندر ماهشهرضعیف بود، اما طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این حوزه شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: اسکله‌ها در سال‌های اخیر در تقویت ذخایر آبزیان نقش مهمی داشته‌اند و این خود در معیشت جامعه صیادی مؤثر بوده است.

وی بازسازی و ساماندهی اسکله صیادی بندر‌امام را برای ایجاد انگیزه در صیادان و صیانت از اشتغال در منطقه مهم ارزیابی کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار