۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

چین با قرنطینه کارگران به تعطیلی کارخانجات کشتی‌سازی پایان می‌دهد

چین با قرنطینه کارگران به تعطیلی کارخانجات کشتی‌سازی پایان می‌دهد
اتحادیه کشتی‌سازی چین در پی اعتراض مالکان مبنی بر تأخیر در تحویل سفارشات طی بیانیه‌ای ضمن دعوت از کارگران برای بازگشت به کار اعلام کرد آنان برای بازگشت به کار حتماً باید ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.
کد خبر: ۸۵۹۸۳
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، ویروس کرونا باعث ایجاد هرج و مرج کارخانجات کشتی‌سازی چینی شده است و بر اعترض و نگرانی مالکان کشتی افزوده است.

در این زمینه سخنگوی کارخانه کشتی‌سازی Jiangsu New Times Shipbuilding  گفت: با توجه به اینکه ظرفیت تولید سالانه این کارخانه پنج میلیون تُن است، اما چند هفته است که کارگران در محیط کار حاضر نمی‌شوند. حتی مرخصی آنان به مناسبت سال نو نیز تمدید شده  به همین جهت برای تحویل کشتی‌ها با مشکل مواجهیم و معلوم نیست این اتفاق یعنی بازگشت به کار  چه زمانی خواهد بود.

وی گفت: برای تحویل کشتی‌های  فلۀ خشک که قرار است در ماه می‌ تحویل شود با تأخیر در ساخت و ساز مواجه هستیم.

یک مقام چینی هم در این زمینه گفت: هیچ نشانۀ درستی از زمان بازگشت کارگران به کار و از سرگیری تولید کامل وجود ندارد درهمین حال اتحادیۀ ملی کشتی سازی چین (CANS) که نمایندۀ کشتی‌سازان چینی محسوب می‌شود از مسئولان کارخانجات چینی خواست کارگران را برای بازگشت به کار ترغیب کنند به شرطی که آنان به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.

به گفتۀ سخنگوی این اتحادیه بسیاری از کارخانجات کشتی‌سازی در ماه فوریه موفق به تحویل کشتی‌های  خود به مالکان نشدند.

وی افزود: تعطیلی کارخانجات کشتی‌سازی باعث شده است تا نصب اسکرابر نیز با تأخیر زیادی مواجه شود.

"Charles Chasty" تحلیل‌گر و محقق حمل و نقل در این ارتباط گفت: بیش از ۷۰ درصد کشتی‌ها برای نصب اسکرابر در یارد‌های چینی به سر می‌برند که متأسفانه در حال حاضر با تأخیر در تحویل کشتی‌ها‌ی مجهز به اسکرابر روبه‌رو هستیم؛ و متأسفانه این تأخیر‌ها هم در زمینۀ اسکرابر و کشتی‌های نو ممکن است تا سال ۲۰۲۱ زمان ببرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه نه تنها  دنیای تجارت  بلکه تمام دنیا به طور عجیبی تحت تأثیر ویروس کرونا  قرار گرفته، گفت: مشخص نیست که آرامش چه زمانی به تجارت دریایی باز خواهد گشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار