۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

هیچ کشتی تجاری همراه با اسکورت وارد بنادر نشده‌ است

هیچ کشتی تجاری همراه با اسکورت وارد بنادر نشده‌ است
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در اوج تنش‌های منطقه‌ای بزرگ‌ترین کشتی کانتینری وارد بندر شهید رجایی شد و رکورد تخلیه و بارگیری با ۱۷ هزار ۷۰۰ TEU کانتینر را زدیم، گفت: تا کنون هیچ یک از کشتی‌هایی که وارد بنادر هرمزگان شده‌اند، اسکورت نداشتند.
کد خبر: ۸۵۹۸۲
به گزارش مانا به نقل از ایلنا، اله‌مراد عفیفی‌پور درباره تأثیر تنش‌های منطقه‌ای در میزان تردد کشتی‌ها در بنادر جنوبی به‌ویژه بندر شهید رجایی و رفت و آمد کشتی‌های ایرانی به بنادر خارجی گفت: تنش‌های اخیر حداقل تا کنون هیچ تأثیری در میزان کشتی‌های ورودی به بنادر استان هرمزگان نداشته است البته این تنش‌ها بر کار تجارت و بندری در لحظه تأثیر نمی‌گذارد و اثرات آن را باید در دراز مدت مورد ارزیابی قرار دهیم.  

وی تأکید کرد: در هفته گذشته ۱۴ کشتی غیرکانتینری در بندر پهلودهی شده بودند که ۱۳ فروند از این کشتی‌ها، کالای صادراتی بارگیری کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: اتفاقاً در همین ایام بزرگ‌ترین کشتی کانتینری وارد بندر شهید رجایی شد و رکورد تخلیه و بارگیری با ۱۷ هزار ۷۰۰ TEU کانتینر را زدیم که نشان می‌دهد در این مدت تنش‌های منطقه‌ای تأثیری در شرایط بندری کشورمان نداشت.   

عفیفی‌پور همچنین درباره ادعای برخی از کشور‌ها مبنی براینکه کشتی‌های تجاری خود را با اسکورت راهی خلیج فارس می‌کنند، گفت: تا کنون هیچ یک از کشتی‌هایی که وارد بنادر هرمزگان شده‌اند، اسکورت نداشتند.

وی همچنین با اشاره به آمادگی بنادر استان هرمزگان برای انجام سفر‌های دریایی در ایام نوروز اظهار داشت: برای ساماندهی سفر‌های نوروزی مانند سال‌های گذشته کمیته حمل و نقل دریایی تشکیل شده که با ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی هماهنگی‌های لازم را دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: بیش از پنج هزار صندلی در کل استان برای سفر‌های دریایی در ایام نوروز در نظر گرفته شده است که این ظرفیت در مبادی ورودی و خروجی استان توزیع شدند و خدمات مسافری را به متقاضیان ارایه خواهند داد.   
ارسال نظرات
آخرین اخبار