۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

ترس از ویروس کرونا، دامان صنعت اوراق کشتی را گرفت

ترس از ویروس کرونا، دامان صنعت اوراق کشتی را گرفت
درحالیکه یارد‌های اوراق هند و بنگلادش به دلیل ترس از شیوع ویروس کرونا به خدمه‌های چینی اجازه پیاده شدن از کشتی در مکان‌های اوراق مربوطه را نمی‌دهند، تمایل منفی شروع به باز کردن جای خود در بازار کرده است.
کد خبر: ۸۵۹۷۷
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، از ابتدای سال جاری و به دنبال پیروی از قوانین سختگیرانه آیمو، تمایل برای برداشتن کشتی‌های قدیمی از ناوگان افزایش یافته که برهمین اساس بازار اوراق شیبِ صعودی را به نمایش گذاشت. اما از طرف دیگر نگرانی‌هایی وجود دارد که تمایل منفی بازار ناشی از شیوع ویروس کرونا به بازار اوراق کشتی نیز نفوذ پیدا کند.

درحال حاضر، ترس از شیوع ویروس کرونا سبب شده است که هر دو یارد‌های اوراق هند و بنگلادش به خدمه‌های چینی اجازه پیاده شدن از کشتی در مکان‌های اوراق مربوطه را ندهند، برهمین اساس فضای ناامیدکننده‌ای درحالِ حاکم شدن بر بازار اوراق است. مقامات یارد‌ها می‌گویند؛ شاید نیاز به یک دورۀ اجباری قرنطینه برای این خدمه‌ها باشد، حتی اگر آن‌ها هیچ علائمی از ویروس را با خود به همراه نداشته باشند.

نکتۀ قابل توجه اینکه بازار‌های اوراق در بنگلادش و هند در بی‌ثباتی به‌سر می برند و نرخ‌های اوراق بین ۳۷۰ دلار برای هر LDT LT تا ۴۰۰ دلار برای هر LDT LT متغیر است.

درادامه این گزارش هم‌چنین آمده است: یارد‌های اوراق نسبت به پذیرفتن هر شناوری که آخرین پهلوگیری خود را در یک بندر چینی انجام داده است، در تردید هستند.

GMS- بزرگترین خریدار نقدی کشتی‌ها برای اوراق در جهان- معتقد است؛ فاندمنتال‌های متزلزل نه تنها در بازار‌های نرخ کرایۀ حمل بلکه هم‌چنین در کُل اقتصاد بین‌الملل، نهایتاً طی چند روز آینده به بازار‌های اوراق نیز نفود پیدا می‌کنند، به طوریکه شاهد اُفت قیمت‌های ورقۀ فولاد در منطقۀ شبه قاره هند، پیشنهادات شتابزده و تحویل دیرهنگام خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار