۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

تیرماه ۹۹، اتمام پروژه ساخت اسکله تفریحی جزیره ابوموسی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از اتمام ساخت اسکله تفریحی جزیره ابوموسی در تیر ماه سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۷۳
تیرماه ۹۹، اتمام پروژه ساخت اسکله تفریحی جزیره ابوموسی
 
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه قرار بود قبل از سال جاری عملیات ساخت اسکله تفریحی جزیره ابوموسی به اتمام رسد از تعویق در زمان اتمام ساخت این پروژه خبر داد و گفت: بنا به اعمال پیمانکار مربوطه، تیر ماه سال ۹۹ شاهد اتمام کامل سخت اسکله تفریحی جزیره ابوموسی خواهیم بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، یادآور شد: به منظور تکمیل پروژه اسکله تفریحی جزیره ابوموسی امسال مبلغ سه میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است که این مبلغ تا پایان سال مالی در تیر ماه ۹۹ به منظور تکمیل اسکله تفریحی ابوموسی هزینه خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت نقش جزیره ابوموسی در توسعه توریسم دریایی خلیج فارس یادآور شد: متولی ساخت اسکله تفریحی جزیرۀ ابوموسی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و اعتبارات آن از محل این وزارتخانه تأمین شده است.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، پس از اتمام پروژه اسکله گردشگری جزیره ابوموسی، این اسکله تفریحی جهت ایجاد و ارائه خدمات مناسب توریستی از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشری در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، ایجاد اسکله تفریحی را به عنوان یکی از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌های توسعه توریسم دریایی در این جزیره عنوان کرد و گفت: عملیات ساخت این اسکله تفریحی از چند سال گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح مطالعاتی اسکلۀ تفریحی ابوموسی به شکل آرم "الله" ساخته شده است، خاطرنشان ساخت: قایق‌های تفریحی می‌توانند با پهلوگیری در این اسکله به گردشگران ورودی به جزیره ابوموسی خدمات گشت دریایی ارائه دهند.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، یادآور شد: با ساخت اسکلۀ تفریحی در جزیرۀ ابوموسی یکی از مهمترین زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری در این جزیره فراهم خواهد شد.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، امید می‌رود با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در جزیره ابوموسی شاهد ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری در این جزیره باشیم.

وی بر لزوم سرعت بخشیدن به توسعه امکانات گردشگری در جزیرۀ ابوموسی تأکید کرد و گفت: توسعه تور‌های گردشگری دریایی در جزایر جنوبی خلیج فارس به خصوص جزیره ابوموسی تأکیدی بیشتر بر حاکمیت ایران بر این جزایر خواهد بود.

برومند با اشاره به اینکه جزیرۀ ابوموسی می‌تواند به یکی ازمهمترین مقاصد گردشگری دریایی خلیج فارس در منطقه تبدیل شود، عنوان کرد: جزیره ابوموسی طی سال‌های گذشته تنها یک جزیره نظامی محسوب می‌شده است که در کنار آن جمعیت بومی نیز در آن اسکان دارند، اما هم اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین قطب‌های توریسم دریایی در خلیج فارس است.

جزیره ابوموسی جنوبی‌ترین جزیره ایرانی آب‌های خلیج‌فارس است. این جزیره در ۲۲۲ کیلومتری بندرعباس و همچنین در ۷۵ کیلومتری بندر لنگه، در ۶۰ کیلومتری شمال امارت شارجه در امارات متحده عربی واقع شده است و ۱۶۰ کیلومتر از تنگه هرمز فاصله دارد. جزیرۀ ابوموسی یکی از چهارده جزیره استان هرمزگان است که بیشترین فاصله از سواحل ایرانی خلیج‌فارس را دارد.

این جزیره آب و هوای مرطوب و گرم‌تری دارد. این جزیره فاقد آب و اراضی مناسب کشاورزی است، ولی کشت و زرع محدودی در آن صورت می‌گیرد و بیشتر مردم بومی محل به صید ماهی اشتغال دارند. این جزیره از خوش آب و هواترین مناطق خلیج‌فارس است و انواع گیاهان و جانوران دریایی در ساحل آن به چشم می‌خورد.

تأسیسات جزیره شامل یک باند فرودگاه و هلی‌کوپتر، یک موج شکن و اسکله برای پهلوگیری کشتی‌های ماهیگیری و نظامی، اسکله هاورکرافت، کارخانه آب‌شیرین‌کن، دانشگاه پیام نور، مدرسه، مخابرات سالن ورزشی، زمین فوتبال چمن مصنوعی، پلاژ ساحلی، سواحل بکر، استخر سرپوشیده و … است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار