۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

تشکیل کمیته گردشگری دریایی در ستاد خدمات سفر‌های نوروزی هرمزگان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از تشکیل کمیته گردشگری دریایی در قالب ستاد خدمات سفر‌های نورورزی ۹۹ استان هرمزگان به دبیری اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۷۲
 
تشکیل کمیته گردشگری دریایی در ستاد خدمات سفر‌های نوروزی هرمزگان
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی ورودی به استان هرمزگان، جلسات تسهیلات خدمات سفر استان با تشکیل ۱۴ کمیته مختلف به طور مرتب تشکیل می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، ادامه داد: هر یک از کمیته‌ها وظایف خاص و تعریف شده خود را جهت ارائه بهترین خدمات مناسب رفاهی و گردشگری به گردشگران ورودی به استان انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه دریا از جمله مهمترین جاذبه‌های توریستی استان هرمزگان محسوب می‌شود از تشکیل کمیته گردشگری دریایی در قالب یکی از کمیته‌های ستاد خدمات سفر استان خبر داد و بیان داشت: این کمیته به دبیری اداره کل بنادر و دریانوردی استان فعالیت می‌کند.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، تدارک سفر‌های دریایی، تامین امنیت، ارائه خدمات رفاهی در اسکله‌ها و شناور‌ها و اطلاع رسانی از جمله مهمترین وظایف کمیته گردشگری دریایی در نوروز ۹۹ محسوب می‌شود.

برومند در ادامه گفته‌های خود بر ضرورت توسعه سفر‌های دریایی در آب‌های استان هرمزگان تأکید کرد و اذعان داشت: گردشگران می‌توانند از طریق اسلکه‌های شهید حقانی و شهید باهنر نسبت به انجام سفر‌های دریایی در استان هرمزگان اقدام کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، یادآور شد: همچنین گردشگرانی که قصد دارند با استفاده از خودروی شخصی خود به جزیره قشم وارد شوند باید از طریق اسکله پُهل نسبت به این سفر دریایی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این امکان برای گردشگران فراهم است تا بلیت سفر دریایی خود را به صورت اینترنتی و یا حضور در محل اسکله خریداری کنند.

برومند در ادامه گفته‌های خود تأکید کرد: سیاست ما توزیع گردشگر در سراسر شهر‌های استان است و به همین منظور چند دستورالعمل اساسی را در رأس کار قرار دادیم تا از تجمع بیش از حد گردشگر در جزایر کاسته و بین شهر‌های دیگر تقسیم شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در هرمزگان با وجود مشکلات و بارندگی با افزایش ۲۸ درصدی گردشگر مواجه بودیم، اذعان داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های در حال انجام برای استقبال از گردشگران نوروزی، روند رو به رشد گردشگری در نوروز ۹۹ در هرمزگان را به همراه داشته باشیم.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، همچنین از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در نقاط مختلف استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: همچنین در راستای آشنایی گردشگران با جاذبه‌های گردشگری استان، کتابچه راهنمای گردشگری در اختیار گردشگران نوروزی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در خصوص ایجاد و راه‌انداری ایستگاه‌های راهنمای گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری شهرداری بندرعباس گفت: راه‌اندازی ایستگاه‌های راهنمای گردشگری و معرفی صنایع‌دستی به‌عنوان ظرفیتی ارزنده برای حفظ عنوان شهر خلاق صنایع‌دستی است که راه‌اندازی آن در نوروز سال ۹۹ به راهنمایی گردشگران و مسافران نوروزی کمک فراوانی می‌کند.

وی در ادامه به برگزاری جشنواره مختلف جهت جذب بیشتر گردشگران به استان هرمزگان خبر داد و یادآور شد: همانگونه که پیش از این نیز اعلام کرده ایم از تاریخ چهاردهم لغایت شانزدهم اسفند ماه شاهد برگزاری جشنواره گردشگری دریایی در بندر‌عباس خواهیم بود که امیدواریم برگزاری این جشنواره در اسفندماه افزایش گردشگران ورودی به استان در نوروز ۹۹ را به همراه داشته باشد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه از برگزاری نوروزگاه و جشنواره اقوام ایرانی در اواخر اسفند ماه در استان هرمزگان خبر داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار