۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴

نمایشگاه گردشگری؛ فرصتی مناسب برای جذب سرمایه گذار در بخش توریسم دریایی

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان گفت: سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، فرصتی مناسب برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت راه اندازی خطوط کشتیرانی تفریحی در مسیر چابهار- عمان محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۶۵
نمایشگاه گردشگری؛ فرصتی مناسب برای جذب سرمایه گذار در بخش توریسم دریایی
 
علیرضا جلال‌زایی در گفتگو با خبرنگار مانا از حضور متفاوت سیستان و بلوچستان در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی خبر داد و گفت: امسال استان سیستان و بلوچستان با رویکردی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته در این نمایشگاه حضور یافته است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، تلاش برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد زیرساخت‌ها و انواع امکانات گردشگری در استان صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بازاریابی و نشست‌های مشترک با بخش خصوصی در حاشیه نمایشگاه انجام می‌شود، بیان کرد: حضور سیستان و بلوچستان در نمایشگاه‌های بین‌المللی فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان، بازاریابی و جذب سرمایه گذاران و زمینه سازی برای توسعه گردشگری در استان است.

به گفته وی، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، فرصتی مناسب برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت راه اندازی خطوط کشتیرانی تفریحی در مسیر چابهار- عمان محسوب می‌شود که امیدواریم بتوانیم نهایت استفاده از این فرصت را داشته باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: امیدواریم با تبلیغات و ارائه تسهیلاتی که در غرفه استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود، شاهد جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای خرید کشتی کروز جهت بکارگیری در آب‌های دریای عمان باشیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه یادآور شد: همچنین در این نمایشگاه، صنعتگران سیستان و بلوچستان با ۱۲ غرفه صنایع دستی با ارائه محصولات سوزن دوزی، سکه دوزی، خامه دوزی، پوشاک محلی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی حضور خواهند داشت.

وی به ایجاد غرفه گردشگری و سرمایه‌گذاری به همراه برپایی سیاه چادر عشایری در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی، اشاره کرد و بیان داشت: علاوه بر این گروه‌های موسیقی استان، خوراک، پوشاک و آداب و رسوم محلی در محوطه بیرونی محل برگزاری غرفه‌ها نیز به معرفی جاذبه‌های استان سیستان و بلوچستان خواهد پرداخت.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: همچنین در این نمایشگاه اقلام معرفی استان که به پنج زبان ترجمه شده است، رونمایی می‌شود.

جلال‌زایی تأکید کرد: همچنین قرار است اجرای پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان و اقداماتی که تاکنون در این پویش صورت گرفته در بخشی از این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود.

گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران با حضور ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار