۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
انجمن بین‌المللی خطوط کروز:

مسافران کشتی‌های کروز از این پس غربالگری می‌شوند

مسافران کشتی‌های کروز از این پس غربالگری می‌شوند
انجمن بین‌المللی خطوط کروز با صدور دستورالعمل به منظور مقابله با ویروس کرونا از تمامی دارندگان کشتی‌های کروز خواست تمامی مسافران ۱۴ روز قبل از سوارشدن به کشتی غربالگری شوند و مسافرانی که اخیراً از طریق چین، هنگ کنگ و یا ماکائو وارد شد‌ه اند به هیچ عنوان سوار کشتی‌های مسافری نشوند.
کد خبر: ۸۵۹۶۴
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این دستورالعمل که از تاریخ هفت فوریه ابلاغ شده، آمده است اقدامات غربالگری برای جلوگیری از بروز بیماری در کشتی از همه مسافران و خدمه کشتی ۱۴ روز قبل از سوار شدن به کشتی انجام خواهد شد ضمن اینکه باید از سوار کردن مسافرانی که اخیراً از چین، هنگ کنگ و ماکائو وارد شده‌اند، به شدت جلوگیری به عمل آید.

از سوی دیگر نظارت بهداشتی و درمانی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا تشدید شده و تمامی مالکان کشتی موظفند کادر درمانی را در کشتی مستقر کنند  و به طور شبانه‌روزی با مراکز درمانی اصلی در ساحل ارتباط داشته باشند.

در پایان این بیانیه آمده است پیش بینی می‌شود با این شیوه  از بروز بیماری کرونا داخل کشتی جلوگیری به عمل آید.

شایان ذکر است در حال حاضر عملیات انتقال مسافر از بنادر چینی به کشتی‌های کروز متوقف شده است.

از سوی دیگر خطوط کشتیرانی  کروز نروژ نیز غربالگری از مسافران را قبل از سوار شدن انجام می‌دهد. این خط کشتیرانی اعلام کرده به هیچ عنوان مسافر چینی به خصوص از شهر ووهان سوار کشتی نخواهد شد.

افزایش مسافران مبتلا به کرونا در کروز مستقر در سواحل ژاپن

گزارش‌های منتشر شده از سوی خبرگزاری‌ها حاکی است تعداد مسافران مبتلا به ویروس کرونا در کشتی ۳۶۰۰ نفری Diamond Princess در سواحل ژاپن به ۱۳۵ نفر رسید.

به گفتۀ فرمانده کشتی، قرنطینه مسافران تا ۱۰ فوریه ادامه دارد مگر اینکه تحولات پیش بینی نشده‌ای اتفاق بیفتد.

در همین حال یکی از مسافران ضمن انتقاد از محیط غیر‌بهداشتی حاکم بر کشتی گفت: متاسفانه اکثر مسافران در معرض بیماری قرار دارند چرا که بهداشت در اکثر کابین‌ها رعایت نمی‌شود.

"پیتر رابینوویتز" استاد دانشگاه واشنگتن در این زمینه به واشنگتن پست گفت: وجود این ویروس جهان را در آستانه یک آزمایش قرار داده و زمان آن است که یک ارزیابی دقیق از شرایط داشته باشیم

وی افزود: متأسفانه تجربه نشان داد که علی‌رغم پیشرفت علم پزشکی هنوز برای مقابله با چنین ویروسی توانایی و آمادگی  لازم را نداریم.

"یان سوارتز" مدیر خط کشتیرانی Diamond Princess نیز گفت: از وضعیت  پیش آمده به شدت متأسفم. خوشبختانه مقامات وزارت ژاپن با ما همکاری خوبی دارند. امیدوارم که این فرآیند به خوبی طی شود تا به شرایط  ایده‌آل دست یابیم  و مسافران بتوانند به زودی کشتی را ترک کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار