۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

ورود نخستین محموله سوخت کم‌سولفور به بندر شهید‌رجایی به زودی

ورود نخستین محموله سوخت کم‌سولفور به بندر شهید‌رجایی به زودی
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از این پس ۵۰ درصد محصول فرآورده استراتژیک نفت‌کوره کم گوگرد که در راستای اجرای قانون کنوانسیون جلوگیری از آلودگی محیط زیست ناشی از تردد کشتی‌ها در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تولید می‌شود، به شکل حمل و نقل چند وجهی و توسط واگن‌های مخزن دار به بندر شهید رجایی منتقل می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۵۸

 به گزارش مانا، اله مراد عفیفی پور با اشاره به الزامات شناورهای درحال تردد در آب‌های بین المللی جهت استفاده از سوخت های گوگرد کمتر از نیم درصد اظهار داشت: از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی تمامی شناور‌ها ملزم به رعایت این قانون بوده و عدم توجه، ممانعت از تردد، توقیف و جریمه کشتی ها در آب‌های بین‌المللی و بنادر جهان را به همراه خواهد داشت .

وی افزود: با همت و توان متخصصان داخلی از نیمه دوم سال جاری نفت‌کوره کم گوگرد در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک تولید و با اختصاص خط، مخزن و بازوهای بارگیری نسبت به ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز کشتی‌های اقدام شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به مزایای بی‌شمار حمل و نقل چند وجهی و استفاده از ظرفیت خطوط ریلی جهت انتقال فرآورده‌های نفتی در بندر شهید رجایی تصریح کرد:  نخستین محموله سوخت کم گوگرد از مبدا پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک در قالب ۹۰ واگن مخزن دار با حجم ۵۰۰۰ تن به مقصد بندر شهید رجایی بارگیری شده که درگام نخست از این اقدام، ۱۸ واگن با حجم تقریبی ۱۰۰۰ تن به زودی وارد بندر شهید رجایی خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با تسهیلات ایجاد شده، از این پس ۵۰ درصد از حجم این فرآورده استراتژیک جهت سوخت‌رسانی به کشتی‌ها، از طریق حمل‌ و نقل چند وجهی و توسط واگن‌های ریلی به بندر شهید رجایی منتقل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار