۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:

افزایش ۷،۵ درصدی ورود کشتی‌های اقیانوس پیما به بنادر تجاری کشور

افزایش ۷،۵ درصدی ورود کشتی‌های اقیانوس پیما به بنادر تجاری کشور
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به گواه آمار و فشار‌های تحریم، ۱۳۰ میلیون تن انواع کالا تا نیمه بهمن ماه، در بنادر تجاری کشور تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷،۵ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۵۹۵۶
به گزارش مانا، محمد راستاد در مراسم گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به رشد دو و نیم درصدی صادرات و واردات غیر نفتی طی ۱۰ ماه گذشته در بنادر بازرگانی ایران از  افزایش هفت و نیم درصدی ورود کشتی های اقیانوس پیما به بنادر تجاری خبر داد و گفت: پهلوگیری و ترافیک هشت هزار فروند انواع کشتی های اقیانوس پیما به بنادر ایران، طی 10 ماهه گذشته، نشان می دهد که هیچ یک از اهداف و اغراض دشمنان در تحریم های ایران موثر نبوده است.
وی ادامه داد: تا نیمه بهمن ماه  میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بازرگانی ۱۳۰ میلیون تن بوده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تردد، کشتی های تجاری  در آب های ایران در شرایط کاملا ایمن انجام شده است، اظهارداشت: سازمان بنادر و دریانوردی برای رفع وابستگی و تامین تجهیزات مورد نیاز این سازمان از توان داخلی گام بزرگی برداشته است، از اینرو در سال رونق تولید داخلی و  حمایت از شرکت های سازنده ایرانی، ۷۶۷ قطعه مورد نیاز بندری و دریایی  با استفاده از توان داخلی تولید شده است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال جاری ۱۸ دستگاه آرتی جی، به عنوان تجهیزات استراتژیک بندری، با ۲۱ میلیون یورو سرمایه گذاری در داخل کشور ساخته و در بنادر کشور به کارگرفته شد.
وی به اقدامات گسترده سازمان بنادر و دریانوردی با حضور در مجامع جهانی، از جمله نشست‌های سازمان بین‌المللی دریانوردی ( IMO) و گفت: در اجلاس سالانه آیمو با حضور ۱۸۴ عضو این سازمان جهانی، اقدمات غیر قانونی آمریکا در اعمال فشار و تهدید به حمل و نقل دریایی ایران را گوشزد کردیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار