۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
سبزپوشی بازار سهام ادامه دار شد:

«حکشتی» گل سر سبد بورس تهران

«حکشتی» گل سر سبد بورس تهران
بازار سرمایه این روز‌ها شاهد صعود‌های رویایی و کم نظیری است. به این ترتیب که هر روز با قدرت نقدینگی چشم گیری که در حال ورود به بازار است به ثبت اعداد و ارقام جدید و رکورد‌های تازه می‌پردازد.
کد خبر: ۸۵۹۱۸
به گزارش خبرنگار بورس مانا، طی هفته گذشته هم بازار سهام علاوه بر فتح قله‌های جدید توسط شاخص کل بورس، در ارزش معاملات هم رکورد‌های قابل توجهی را ثبت کرد.
به این ترتیب در پنج روز معاملاتی هفته گذشته، بازار سهام با بازدهی حدود پنج درصدی، روزی یک درصد به ثروت سهامدارانش افزود.
بازار طی هفته‌های گذشته به طور جدی متمرکز به صنایع کوچک، گروه خودرو و همچنین نماد‌هایی بود که برنامه تجدید ارزیابی دارایی‌ها را داشتند، اما از میانه هفته گذشته و با بهبود بازار‌های جهانی، توجه معامله گران به گروه‌های بزرگ بنیادی پالایشی، پتروشیمی، فلزی و معدنی هم جلب شد. به این ترتیب این گروه‌ها به خصوص نماد‌های پالایشی از چهارشنبه هفته گذشته مورد توجه بازار قرار گرفتند.
اما این روز‌ها تک سهم‌های بزرگ و شاخص ساز، از نماد‌های مورد توجه بازار هستند که سهام شرکت کشتیرانی ایران نیز یکی از این نماد‌ها است. حکشتی هفته گذشته بعد از کنفرانس اطلاع رسانی که به دلیل رشد ۵۰ درصدی قیمت سهام برگزار کرد با رشد قیمت سهام و تداوم اقبال سرمایه گذاران به گردونه معاملات بازگشت. این نماد طی پنج روز معاملاتی هفته گذشته با صف خرید و رشد قیمت سهام مواجه بود.
آمار معاملات
در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۶ بهمن ماه ۹۸، شاخص کل با بیش از چهار درصد افزایش به رقم ۴۴۵ هزار و ۸۹۴ واحد رسید.
در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۶ بهمن ماه ۹۸، شاخص کل با ۱۸ هزار و ۷۵۵ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۴۴۵ هزار و ۸۹۴ واحد رسید.
شاخص کل هم وزن نیز با ۶ هزار و ۶۱۰ واحد افزایش که حدود پنج درصد بود رقم ۱۴۶ هزار و ۵۷۱ واحد را به نمایش گذاشت.
در پنج روز کاری این هفته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۲۱ هزار و ۱۴ میلیارد تومان بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۲۸ درصد افزایش یافت.
در ضمن تعداد ۴۲ میلیارد و ۴۷۵۴ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از چهار میلیون و ۱۲۰ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۶۰ درصد در حجم و ۳۱ درصد در تعداد معاملات افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.
عملکرد گروه حمل ونقلی
در هفته گذشته حکشتی گل سر سبد گروه حمل و نقلی بود. این نماد با بازدهی بیش از ۲۷ درصدی طی پنج روز معاملاتی، رشد قیمت خیره کننده‌ای را به ثبت رساند. همچنین طی معاملات هفته‌ای که گذشت گروه حمل ونقلی با بازدهی حدود دو درصدی به کار خود پایان داد.
در میان ۱۵ نماد حاضر در این گروه، سهام کشتیرانی ایران با رشد قیمت بیش از ۲۷ درصدی قیمت سهام، بهترین عملکرد را داشت. پس از آن نماد حفارس با رشد قیمت ۱۱ درصدی رتبه دوم را به خود اختصاص داد.
در این مدت شاهد منفی شدن قیمت سهام حتاید، حبندر، توریل، حآریا و حپارسا در بازار بودیم. جزئیات عملکرد صنعت حمل و نقل را در جدول زیر ملاحظه کنید.
 
«حکشتی» گل سر سبد بورس تهران

پیش بینی کارشناسان
کارشناسان در خصوص روند معاملات این هفته معتقدند بازار همچنان می‌تواند به این سیر صعودی ادامه دهد. به نظر می‌رسد این روز‌ها موج نقدیبنگی پرحجم ورودی به بازار مهمترین عاملی است که رکورد‌های جدیدی را برای بازار سهام به ثبت می‌رساند. بر همین اساس با توجه به رشد خیره کنند حجم و ارزش معاملات احتمالاً این روند با اصلاح‌هایی کوتاه‌مدت، همچنان ادامه‌دار خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار