۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
نشست مشترک کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان توسعه تجارت:

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همکاری با صادرکنندگان است

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران آماده توسعه همکاری با صادرکنندگان است
مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اقدامات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه در برقراری خطوط منظم حمل و نقل دریایی با هدف کاهش هزینه‌ها و همچنین خدمت‌رسانی صادقانه به جامعه صادرکنندگان بسیار ارزشمند است.
کد خبر: ۸۵۹۰۶

به گزارش مانا، احسان قمری در دیدار با مدیرعامل "شرکت حمل کانتینری حافظ دریای آریا"، از شرکت های تابعه "گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران" با بیان اینکه "سازمان توسعه تجارت ایران" بر اساس وظایف محوله در جهت توسعه صادرات غیر نفتی، کمک به کاهش هزینه‌های حمل و نقل صادراتی را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: با توجه به بر برنامه راهبردی جهت افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه به همراه هند و چین، رسالت و مأموریت شرکت‌های کشتیرانی داخلی بسیار با اهمیت است.
وی با اشاره به مشکلات پیش روی صادرکنندگان در حوزه های حمل و نقل، خاطر نشان کرد: اقدامات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه در برقراری خطوط منظم حمل و نقل دریایی با هدف کاهش هزینه‌ها و همچنین خدمت‌رسانی صادقانه به جامعه صادرکنندگان بسیار ارزشمند است.
قمری با تأکید بر آمادگی سازمان توسعه تجارت ایران جهت حمایت از این‌گونه فعالیت‌ها، از وجود خطوط منظم کشتیرانی در حوزه دریای خزر و همچنین برقراری خط منظم دریایی به بنادر مومباسا-دارالسلام-زنگبار در شرق آفریقا از همکاری مشترک سازمان توسعه تجارت ایران با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: با اشاره به رقابتی بودن هزینه‌های این خطوط، از جامعه صادرکنندگان برای استفاده هر چه بیشتر از این امکانات دعوت می‌کنیم.
در ادامه این نشست مشترک، مدیر عامل "شرکت کشتیرانی حافظ دریای آریا" از آمادگی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، جهت حمل کلیه کالاهای صادراتی صادرکنندگان کشور خبر داد .
وی همکاری میان شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سازمان توسعه تجارت ایران را مستحکم اعلام کرد و گفت: شرکت کشتیرانی حافظ دریای آریا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جهت ارائه امکانات حمل به جامعه صادرکنندگان با هدف کاهش هزینه‌های صادرات و افزایش رقابت پذیری آمادگی کامل دارد.
مدیرعامل "کشتیرانی حافظ دریای آریا"‌، اطلاع رسانی را حلقۀ مفقوده خدمات شرکت‌های کشتیرانی دانست و تصریح کرد: به دنبال تقویت بخش روابط عمومی و بازاریابی شرکت‌های کشتیرانی با هدف افزایش اقبال صادرکنندگان هستیم.
وی در پایان با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقده میان سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت‌های کشتیرانی‌، خواستار تشکیل جلسات مشترک با جامعه صادرکنندگان با مدیریت سازمان توسعه تجارت ایران شد .
شایان ذکر است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده سلسله همایش‌های ارائه خدمات شرکت‌های کشتیرانی به صادرکنندگان توسط سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آیندۀ نزدیک برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار