۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰

آغاز به کار سه فروند آمبولانس دریایی در هرمزگان

آغاز به کار سه فروند آمبولانس دریایی در هرمزگان
همزمان با چهارمین روز از دهه فجر و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بندر شهید رجایی، سه فروند آمبولانس دریایی به ناوگان فوریت‌های پزشکی هرمزگان ملحق شد.
کد خبر: ۸۵۸۹۹

به گزارش مانا، سه فروند آمبولانس دریایی با تجهیزات کامل درمانی جهت خدمات اورژانس پزشکی به جزایر استان هرمزگان همزمان با چهارمین روز دهه فجر فعالیت خود را در آب‌های خلیج فارس آغاز کردند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روز سه شنبه در مراسم ترخیص و الحاق این آمبولانس ها در بندرشهید رجایی گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های بهداشت و درمان در استان تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به مردم جزایر است و در همین راستا نیز توسعه آمبولانس های دریایی و هوایی مورد توجه ویژه قرار دارد.

دکتر حسین فرشیدی اظهار داشت: این آمبولانس‌های دریایی از نوع بسیار پیشرفته و مجهز به تجهیزات آی سی یو، امکانات بیمارستانی با قابلیت امدادرسانی به سه بیمار در شرایط عادی و ۱۰ بیمار در شرایط بحرانی هستد و امکان حرکت در شرایط بد آب و هوایی را نیز دارند.

وی اعتبار هزینه خرید این سه فروند آمبولانس دریایی را افزون بر ۵۱۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات استانی و ملی اعلام کرد.

 مراسم الحاق این شناورها به ناوگان فوریت های پزشکی هرمزگان با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، مقامات استان هرمزگان و مدیر شعبه کشتیرانی هوپاد دریا  انجام پذیرفت.

شایان ذکر است این آمبولانس‌های دریایی توسط کشتی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به کشور وارد شده است.

تعداد بازدید : 14
ارسال نظرات
آخرین اخبار