۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های گردشگری وزارت میراث فرهنگی مطرح کرد:

لزوم توجه به گردشگری دریایی در تدوین سیاست‌های کلی

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری دریایی باید در برنامه ریزی‌های کلان بخش دریا مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۸۸۵
لزوم توجه به گردشگری دریایی در تدوین سیاست‌های کلی
 
به گزارش خبرنگار مانا، لیلا اژدری که در همایش یک روزه "هم‌اندیشی در خصوص‌ تدوین سیاست‌های کلی دریا‌محور" سخن می گفت با بیان اینکه گردشگری سومین صنعت پولساز جهان و گردشگری دریایی دومین بخش پولساز در صنعت گردشگری است، تصریح کرد: گردشگری دریایی باید در برنامه ریزی های کلان بخش دریا مورد توجه قرار گیرد.
وی گردشگری دریایی را یکی از ابزارهای اعمال حاکمیت ملی در دریاها دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه ایران دارندۀ نخستین ناوگان کشتیرانی جهان را ایجاد کرد اما امروز حضور ما در دریاها کمرنگ است.
اژدری با اشاره به اینکه گردشگری دریایی هویت تاریخی ایرانیان را بیش از پیش در جهان مطرح خواهد کرد، افزود: هم‌اکنون و در حالی که صنعت لنج‌سازی ایرانی در زمرۀ میراث معنوی جهانی در یونسکو ثبت شده است اما این اماراتی‌ها هستند که با انتقال دانش ساخت آن از ایران لنج تولید می‌کنند.
وی راه حفظ میراث ملی مانند لنج سازی را استفاده از آن در بخش گردشگری دریایی دانست و خاطرنشان کرد: با این دست اقدامات اشتغالزایی مطلوبی نیز در سواحل جنوبی کشور صورت خواهد گرفت.
مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه اگر خلیج فارس مملو از گردشگران داخلی و خارجی بود دیگر هیچ قدرت خارجی به خود اجازه گسیل ناو جنگی به منطقه را نمی داد، گفت: گردشگری دریایی به خودی خود امنیت‌زاست.
اژدری در پایان بهترین راه در جهت توسعه گردشگری دریایی را تدوین نقشه راه این بخش و تشکیل کمیته و کارگروه‌های تخصصی دانست و اظهار کرد: می‌بایست در تدوین سند توسعه دریا محور در مجمع تشخیص مصلحت نظام توجه ویژه‌ای به گردشگری دریایی صورت گیرد.
شایان ذکر است: همایش یک روزه "هم‌اندیشی در خصوص‌ تدوین سیاست‌های کلی دریا‌محور" از سوی مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری و با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز و در محل سالن همایش زنده یاد دکتر حسین نیازمند سازمان مدیریت صنعتی ایران برگزار شد.
 
 
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار