۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
مسئول سازمان هواشناسی:

افزایش دقت محصولات هواشناسی دریایی در دستور کار است

افزایش دقت محصولات هواشناسی دریایی در دستور کار است
مدیر کل مرکز علوم جو و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور گفت: به دنبال ایجاد سامانه‌های دقیق‌تری هستیم که همگان بتوانند در بخش دریا از آن استفاده کنند.
کد خبر: ۸۵۸۷۵

به گزارش خبرنگار مانا، بهزاد لایقی با بیان اینکه موضوع تغییر اقلیم بحث روز جهان است، گفت: تغییر اقلیم باید در برنامه‌های توسعه به ویژه توسعه سواحل کشور لحاظ شود.
وی ضمن اعلام اینکه سازمان هواشناسی به تازگی توسعه هواشناسی کاربردی دریایی را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در همین رابطه چرخه ارتقاء محصول را آغاز کرده‌ایم که ضمن آن نیازسنجی از‌ کاربران در استان‌های ساحلی انجام شده و آموزش‌ها نیز صورت گرفته است.
لایقی محصولات کاربردی هواشناسی دریایی را برای امنیت دریایی ضروری دانست و افزود: برای توسعه خدمات هواشناسی دریایی به دنبال توسعه شبکه دیده بانی هستیم تا داده‌های بهتری برای تصمیم‌گیری‌ها ایجاد شود.
مدیر کل مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه به دنبال ایجاد سامانه‌های دقیق‌تری هستیم که همگان بتوانند در بخش دریا از آن استفاده کنند، تصریح کرد: به همین منظور در شورای عالی اقیانوس‌شناسی مقرر شد توسعه شبکه پایش دریایی بر اساس نیازهای صنایع دریایی و همکاری ارگان‌های دریایی در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار