۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان:

شرکت‌های دانش بنیان دریایی حمایت می‌شوند

شرکت‌های دانش بنیان دریایی حمایت می‌شوند
رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از شرکت‌های دانش بنیان حوزه دریایی حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۸۷۴

به گزارش خبرنگار مانا سید محمد صاحبکار خراسانی طی سخنانی در همایش یک روزه "هم‌اندیشی در خصوص‌ تدوین سیاست‌های کلی دریا‌محور" با بیان‌ اینکه فهرستی از کالا و خدمات دانش بنیان دریایی برای ایجاد شرکت‌ها در این بخش در‌ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه شده است، تصریح کرد: متاسفانه از مجموع چهار هزار و هشتصد شرکت دانش بنیان ثبت شده کمتر از ۱۰۰ شرکت در تولید مرتبط با بخش دریایی فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری جلسات متعدد تلاش شده که متقاضیان برای ورود به فعالیت در عرصه تاسیس شرکت‌های دانش بنیان دریایی هدایت و راهنمایی شوند، افزود: طی این جلسات پیام حمایت و همکاری به این متقاضیان منتقل شد تا ضعف حضور دانش بنیان‌ها در حوزه دریا را برطرف کنیم.
رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله حمایت‌ها از شرکت‌های دانش بنیان به حمایت‌های مالی، مالیاتی، گمرکی، تامین اجتماعی، نظام وظیفه، صادرات و... اشاره کرد و گفت: یکی‌ از علل عدم‌ اقبال به تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دریا فقدان صندوق حمایت مالی است که می‌بایست در جهت حمایت از این شرکت‌ها این مهم نیز رفع شود.
صاحبکار‌خراسانی یکی از راهکارها برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در بخش دریا را ایجاد مراکز رشد تخصصی دریایی در استان‌های ساحلی دانست و خاطرنشان کرد: این امر به ایجاد شرکت‌های نوپای دانش بنیان دریایی در کنار تقویت شرکت‌های موجود کمک می‌کند.
وی در پایان با بیان اینکه این شرکت‌ها باید در جهت صدور محصولات خود حمایت شوند، تاکید کرد: حوزه دریایی به دلیل بین‌المللی بودن باید منطبق با استاندارهای جهانی فعالیت کنند که این یک فرصت برای شرکت‌های دانش بنیان برای ورود به عرصه رقابت جهانی از همان آغاز فعالیت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار