۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
به دنبال برداشته شدن تحریم ها؛

نفتکش‌های غول‌پیکر کاسکو به سوی مقاصد جدید راه افتادند

نفتکش‌های غول‌پیکر کاسکو به سوی مقاصد جدید راه افتادند
به دنبال برداشتن تحریم‌های آمریکا از شرکت نفتکش چینی کاسکو، حداقل ۱۰ فروند نفتکش غول پیکر این شرکت دوباره به خط سرویس دهی بازگشتند.
کد خبر: ۸۵۸۷۰
به گزارش گروه بین‌الملل مانا با برداشته شدن تحریم‌ها از سوی آمریکا، حداقل ۱۰ فروند نفتکش غول‌پیکر تحت مالکیت واحد دالیان شرکت نفتکش چینی کاسکو (COSCO) که پیش از این در فهرست سیاه آمریکا به اتهام نقض تحریم‌ها علیه ایران قرار گرفته بودند، لنگرگاه جائیکه برای ماه‌ها در آن اقامت داشتند را ترک کردند و به سوی مقاصد جدید در راه هستند.

براساس داده‌های مسیریابی کشتی لویدزلیست اینتلیجنس، انتظار می‌رود شش فروند نفتکش غول پیکر بین هفتم الی نهم فوریه به سنگاپور برسند، هم چنین چهار نفتکش باقی‌مانده بین دوازدهم الی پانزدهم فوریه در فجیره پهلو بگیرند.

درحالیکه برداشتن تحریم‌ها ممکن است خبر خوبی برای شرکت نفتکش کاسکو باشد، اما برای تحلیل‌گران بازار تانکر خبر کمتر مثبتی به نظر می‌رسد، چرا‌که آن‌ها پیش‌بینی یک چشم‌انداز چالش‌برانگیز کوتاه مدت را می‌کنند.

تحلیل‌گران می‌گویند؛ اکنون در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ قرار داریم که همیشه از نظر فصلی، بازار یک سه ماهه ضعیفی را تجربه می‌کند، در چنین زمانی برداشته شدن تحریم‌ها و بازگشت نفتکش‌های غول‌پیکر به خطوط سرویس دهی ظرفیت مازاد را افزایش خواهد داد.     

واحد دالیان مالک ۴۳ فروند نفتکش شامل ۲۶ فروند نفتکش غول‌پیکر است که به دنبال قرار گرفتن در فهرست سیاه آمریکا، هدف تحریم قرار گرفت و نفتکش‌ها از خط سرویس‌دهی خارج شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار