۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

واردات نهاده‌های دامی از چهار بندر جنوبی و شمالی کشور

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از واردات نهاده‌های دامی از چهار بندر جنوبی و شمالی کشور در راستای توزیع مناسب‌تر و رعایت الزامات پدافند غیرعامل خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۸۶۷
واردات نهاده‌های دامی از چهار بندر جنوبی و شمالی کشور
 حسن عباسی معروفان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۸۰ درصد نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور شامل جو، کنجاله و ذرت از بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود افزود: باید از ظرفیت سایر بنادر کشور برای شتاب بخشیدن به افزایش ذخایر استراتژیک کشور به خصوص نهاده‌های دامی استفاده شود.

وی گفت: در همین راستا چابهار و بندرعباس در جنوب و بنادر امیرآباد و انزلی در شمال در زمینه واردات نهاده‌های دامی فعال شده تا از تراکم زیاد این کالا‌ها در بندر امام خمینی (ره) جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در ادامه افزود: هم اکنون بیش از سه میلیون تن کالای اساسی شامل غلات و نهاده‌های دامی در سیلو‌ها و انبار‌های بندرگاه امام خمینی (ره) وجود دارد که باید تدابیری برای ترخیص و انتقال سریع این کالا‌ها به مناطق هدف اندیشیده شود چرا که این بندر دیگر بیش از این گنجایشی برای انبارش کالا‌های اساسی ندارد.

عباسی معروفان افزود: حتی‌الامکان از ورود و ترخیص نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی (ره) جلوگیری می‌شود و کشتی‌ها به سایر بنادر جنوبی کشور هدایت شوند.

وی با اشاره به موقعیت ویژه بندر چابهار برای پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن افزود: بندر چابهار به دلیل همجواری با دریای عمان و خلیج فارس، اهمیت زیادی برای تخلیه نهاده‌های دامی دارد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

 واردات سالانه ۱۲ میلیون تُن نهاده‌های دامی از بنادر کشور

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: سالانه باید ۱۲ میلیون تُن نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور از بنادر وارد کشور شود.

عباسی معروفان اظهارداشت: در آینده ترخیص و تخلیه نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور به صورت متوازن انجام خواهد شد تا هزینه‌های اضافی به کشور تحمیل نشود.

وی گفت: هم‌اکنون روند تخلیه نهاده‌های دامی از کشتی‌ها بدون هیچ گونه مشکلی در حال انجام است  و آمار‌ها از افزایش ۴۳ درصدی حجم واردات نهاده‌های دامی به کشور در ۱۰ ماه نخست امسال حکایت می‌کند.

عباسی معروفان با حضور در چند پست اسکله بندر امام خمینی (ره) از نزدیک از روند تخلیه نهاده‌های دامی از کشتی‌ها بازدید کرد.

وی به بخش‌های تولیدی کشور اطمینان داد همه نیاز‌های دامی کشور بدون دغدغه از بنادر کشور به خصوص بندر امام وارد کشور می‌شود و می‌توانند نیاز‌های خود را به صورت مستقیم از بندر امام خریداری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار