۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

بازگشت پرشکوه «حکشتی» به تابلوی بورس

بازگشت پرشکوه «حکشتی» به تابلوی بورس
شرکت کشتیرانی ایران که در هفته گذشته با توقف نماد به دلیل رشد قیمت ۵۰ درصدی مواجه شد در کنفرانس اطلاع رسانی به پرسش‌های سهامداران پاسخ داد.
کد خبر: ۸۵۸۶۵
به گزارش خبرنگار بورس مانا، شرکت کشتیرانی ایران بعد از شفاف سازی‌های لازم که در سامانه اطلاع رسانی کدال انجام شد امروز به تابلوی معاملات بورس بازگشت.
سهام شرکت کشتیرانی ایران امروز با رشد قیمت ۱۰ درصدی با بازگشایی نماد مواجه شد. این نماد طی معاملات روز جاری با صف خرید سنگین مواجه شد که تا پایان بازار روند معاملات این صف پایدار بود.
طی معاملات امروز بورس، شاخص کل با رشد دو هزار واحدی مواجه شد که افزایش قیمت سهام کشتیرانی ایران در فهرست نماد‌هایی قرار داشت که بیشترین تأثیر را در رشد شاخص بورس دارند.
در پایان معاملات بورس نماد حکشتی با رشد قیمت ۱۰ درصدی، در نرخ ۱۱۴۲۲ ریال و صف خرید حدود ۲۹ میلیون سهمی مواجه شد. حجم معاملات این نماد نیز حدود ۱۶ میلیون سهم بود.
این گزارش حاکی است شرکت کشتیرانی در کنفرانس خبری خود اطلاعات مهمی را برای سهامداران اعلام کرد که منجر به تداوم اقبال بازار به این نماد شد.
شرکت کشتیرانی در پاسخ به سوالات مربوط به کنفرانس خبری خود در خصوص برنامه افزایش سرمایه از افزایش سرمایه ۳۱ درصدی شرکت خبر داد و اعلام کرد: این افزایش سرمایه از محل مطالبات خواهد بود. گزارش توجیهی در دست تهیه است که پس از تائید هیئت مدیره جهت کسب مجوز در مجمع فوق العاده ارائه می‌شود.
در این گزارش مجموع شناور‌های گروه کشتیرانی بر اساس آخرین صورت‌های مالی بیش از پنج میلیون تن اعلام شد. تعداد شناور‌ها ۱۵۱ فروند است.
این شرکت همچنین در خصوص برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها این گونه پاسخ داد: در صورت تصویب هیئت مدیره و مجمع عمومی این فرآیند صورت خواهد پذیرفت، ولی در حال حاضر برنامه‌ای وجود ندارد.
همچنین اعلام شد اقدامات لازم برای عرضه شرکت کشتیرانی والفجر به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های کشتیرانی ایران در حال انجام است. همچنین شرکت در نظر دارد نسبت به عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری کشتیرانی اقدام کند.
 
بازگشت پرشکوه «حکشتی» به تابلوی بورس
ارسال نظرات
آخرین اخبار