۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

بختک کرونا برسر یارد‌های کشتی‌سازی چین

ویروس کرونا همچون بختکی بر‌سر یارد‌های ساخت و تعمیر کشتی در بنادر چین سایه انداخته است که این موضوع مالکانی را که سفارش ساخت کشتی و یا نصب اسکرابر به یارد‌های چین داده اند، به شدت نگران ساخته است.
کد خبر: ۸۵۸۵۷
بختک کرونا برسر یارد‌های کشتی‌سازی چین
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس برآورد  کارشناسان، کشتی‌های زیادی در حال حاضر در بنادر چین در حال ساخت قرار دارند. از سوی دیگر بسیاری از کشتی‌ها نیز برای نصب اسکرابر در این بندر پهلو گرفته‌اند. با این وصف تعلیق و یا تعطیلی کارخانه‌های ساخت کشتی در بنادر چین زیان هنگفتی  به تجارت دریایی چین و همچنین مالکان خطوط کشتیرانی  وارد می‌سازد.

"پیتر دالتون" از تحلیل‌گران ارشد دریایی که دراین زمینه به بررسی و تحقیق پرداخته، معتقد است ویروس کرونا نه تنها  زلزله‌ای به اقتصاد چین وارد ساخته بلکه اثرات آن در اقتصاد همۀ کشور‌ها  آشکار و قابل مشاهده است. اگر این روند ادامه یابد و کنترل نشود اقتصاد جهان با ضربات سنگین و مهلک‌تری مواجه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به  سرعت کاری که جهانیان از چینی‌ها سراغ دارند و قیمت‌های مناسبی که آن‌ها برای جذب مشتری دارند، هم‌اکنون  ده‌ها کشتی در دست ساخت و حداقل ۱۰۰ فروند کشتی در نوبت نصب اسکرابر قرار دارند که تعطیلی بنادر و یارد‌ها و تأخیر در تحویل معلوم  نیست چه میزان ضرر و زیان به مالکان وارد خواهد کرد.

"Takashi Maruyama" مدیر ارشد Mitsui OSK در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: از آنجایی‌که بسیاری از کارگران چینی به علت وجود ویروس کرونا بویژه در چهار استان خانه نشین شده اند به همین جهت کشتی‌های زیادی در حال حاضر در این بنادر بلاتکلیف باقی مانده‌اند.

وی افزود: بدون شک این موضوع تأثیرات خود را بر روی خطوط حمل و نقل  و تجارت دریایی خواهد گذاشت، زیرا مالکان برخی از خطوط کشتیرانی به منظور رعایت سوخت کم سولفور در انتظار نصب اسکرابر هستند.

"Yu Kurimoto" مدیر اجرایی Kawasaki Kisen Kaisha نیز در این ارتباط گفت: در بسیاری از بنادر به مردم اجازۀ ورود یا خروج از اسکله‌ها را نمی‌دهند به همین جهت بسیاری از سایت‌های کشتی سازی در معطلی و بیکاری به سر می‌برند.

وی از سازمان‌های معتبر دریایی خواست هرچه زودتر دربارۀ مشکلاتی که بر سر راه جامعه دریایی قرار دارد با برگزاری نشستی چاره‌یابی کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار