۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

پهلوگیری نخستین محموله ترانزیتی گندم در بندر چابهار

پهلوگیری نخستین محموله ترانزیتی گندم در بندر چابهار
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین محموله ترانزیتی گندم از روسیه وارد بندر چابهار شد.
کد خبر: ۸۵۸۴۲
به گزارش مانا، غلامعلی گنجعلی گفت: نخستین محموله ترانزیتی گندم به مقدار ۶۰ هزار و ۸۸۳ تُن توسط کشتی اندروس اسلند از کشور روسیه به مقصد چابهار بارگیری و وارد این بندر شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان به موقعیت بندر چابهار و نقش این بندر در تأمین کالا‌های اساسی و ضروری مورد نیاز کشور اشاره کرد و افزود: این اداره کل با حمایت دولت و به نمایندگی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران در نظر دارد با توجه به تنظیم بازار و جبران کسری و حفظ ذخایر استراتژیک کشور تامین بخش قابل توجهی از کالا‌های اساسی مورد نیاز را از طریق این بندر محقق سازد.

گنجعلی گفت: بندرچابهار با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی و اقتصادی، وجود بنادر مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری با ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر، ورود و خروج کالا و اتصال به اقیانوس در حال تبدیل شدن به قطب تجارت و ترانزیت منطقه است و به زودی می‌تواند به عنوان بندری چند منظوره در کلاس جهانی ایفای نقش کند.

وی تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی و فضای ایجاد شده در کشور برای توسعه بندر چابهار سبب شده تا این بندر با استفاده هر چه بهتر از این فضا در سطح ملی و بین المللی نقش آفرینی و جایگاه ویژه‌ای در میان بنادر منطقه برای خود فراهم کند که در آینده نزدیک موجب توسعه و پیشرفت نه تنها سیستان و بلوچستان بلکه شرق و جنوب شرق کشور و برخی کشور‌های همسایه خواهد شد.

وی بیان داشت: مقام‌های کشوری و لشکری نگاه ویژه‌ای به این بندر بین المللی دارند و اعتبارات عمرانی بسیار خوبی برای توسعه آن در نظر گرفته شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار