۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

کنترل مبادی ورودی هوایی و دریایی هرمزگان برای مقابله با ویروس کرونا

کنترل مبادی ورودی هوایی و دریایی هرمزگان برای مقابله با ویروس کرونا
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مسافران ورودی از مبادی هوایی و دریایی از مبدأ امارات متحده عربی به لحاظ بیماری کرونا مورد کنترل‌ قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۵۸۳۵

به گزارش مانا به نقل از فارس، فاطمه نوروزیان اظهار کرد: به منظور پیشگیری از ورود ویروس کرونا از طریق مسافران ورودی از خارج از کشور، پیش‌بینی‌های لازم و دستورالعمل‌های مربوطه به جهت کنترل مسافران ورودی از کشور امارات، چین و سایر کشورها در بنادر و فرودگاه‌های استان صادر شده است.

وی افزود: کنترل‌های فیزیکی در مبادی ورودی به مرکز استان به لحاظ وجود خطوط ترددی با کشور امارات و چین آغاز شده و ادامه خواهد داشت. همچنین شمار نیروهای کنترلی خودمان در دو بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر را نیز افزایش داده‌ایم تا اتباع سایر کشورها نیز در زمان ورود به خاک کشورمان مورد کنترل‌های بهداشتی و غربالگری قرار گیرند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تأکید کرد: در درگهان و قشم نیز دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای پیشگیری از ویروس کرونا به دلیل حضور شماری از اتباع چینی در جریان است و واحدهای ویژه ما در این زمینه کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

نوروزیان با بیان این که هنوز گزارشی از ابتلای فرد یا افرادی به ویروس کرونا در استان هرمزگان نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: ضروری است تا دستورالعمل‌های ساده برای مقابله با ابتلا به این بیماری را مورد توجه ویژه قرار دهیم که مهم‌ترین آن شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون یا ضدعفونی کردن با ژل‌های ضدعفونی کننده و استفاده از ماسک در صورت سرما خوردگی و مراجعه به پزشک در صورت بروز علائم سرماخوردگی ، دوری از بیماران مشکوک وعدم حضور در اماکن شلوغ به ویژه افراد پرخطر را رعایت کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار