۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

مقابله با جرایم دریایی تشدید می‌شود

فرمانده مرزبانی ناجا از طرح تشدید مقابله با جرایم دریایی از جمله قاچاق کالا و مواد مخدر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۸۳۳
مقابله با جرایم دریایی تشدید می‌شود
 
سردار سرتیپ قاسم رضایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا با اشاره به گستردگی مرز‌های دریایی و ساحلی کشور و ضرورت مقابله با پدیدۀ قاچاق، ناامنی و تردد غیرمجاز اظهارداشت: در گذشته اقدام‌های مقابله با جرایم دریایی و مدیریت در دریا صورت گرفته است که با بکارگیری امکانات و تجهیزات به‌روز و پیشرفته، مقابله با جرایم دریایی تشدید خواهد شد.

وی گفت: در این راستا شناور‌هایی تدارک دیده شده که برای مقابله هدفمند با اقدامات غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر به‌ کار گرفته خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه همچنین از تقویت زیرساخت‌ها در مناطق ساحلی و دریایی کشور به‌خصوص در دریای عمان و خلیج فارس برای صیانت از مرز‌ها و ایمن‌سازی بهتر خبر داد.

سردار سرتیپ رضایی در ادامه افزود: طرح تقویت مرز‌های زمینی و دریایی در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبار مورد نیاز این طرح را تأمین کند.

وی گفت: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، امکانات و تجهیزات پیشرفته بومی برای صیانت از مرز‌های زمینی و دریایی به‌ کار گرفته می‌شود که این مسأله در کنار آموزش نیرو‌های انسانی مرزبانی، ضریب امنیت مرز‌های دریایی را افزایش می‌دهد و ضریب جرایم دریایی کاهش خواهد یافت.

فرماندۀ مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افزایش قاچاق مواد مخدر آب‌های جنوبی و ترانزیت آن به کشور‌های اروپایی و امریکا اظهار داشت: اقدامات خوبی برای شناسایی و رصد مسیر ترانزیت مواد مخدر در آب‌های دریایی کشور انجام شده که با این اقدامات، ناامنی در مسیر تردد کاروان‌های مواد مخدر در آب‌های جنوبی افزایش یافته است.

سردار رضایی افزود: در یک سال اخیر چندین تُن مواد مخدر در آب‌های جنوبی کشف و توقیف شده است و موفقیت‌های خوبی در این راه به دست آمده است.

کشف بیش از ۱۴ میلیون لیتر سوخت در آب‌های ساحلی و دریایی

فرماندۀ مرزبانی ناجا از کشف و توقیف بیش از ۱۴ میلیون لیتر سوخت در سال جاری در آب‌های ساحلی و دریایی خبرداد.

وی گفت: این میزان کشف سوخت قاچاق در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲.۵ برابر افزایش نشان می‌دهد.

سردار رضایی گفت: متأسفانه اختلاف قیمت داخلی سوخت با بهای بین‌المللی آن سبب شده که عده‌ای به سمت قاچاق سوخت و تاراج این سرمایۀ ملی کشیده شوند.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه افزود: مرزبانان دریایی با عزمی جزم، همه توان خود را برای مقابله با قاچاق سوخت در سواحل و آب‌های سرزمینی کشور به کار خواهند گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار