۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی به جامعه دریایی برای مقابله با ویروس کرونا

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی به جامعه دریایی برای مقابله با ویروس کرونا
سازمان بهداشت جهانی از مالکان کشتی‌های مسافری و باری، سازمان‌های جذب دریانوردان و مسئولان بندری و ... خواست اقدامات لازم را برای مقالبه با بیماری کرونا انجام داده و در صورت لزوم نسبت به ایجاد قرنطینه اقدام کنند.
کد خبر: ۸۵۷۹۹
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی (WHO) آمده است جامعۀ دریایی باید ضمن مراقبت از خدمه و مسافران در صورت مشاهدۀ کوچکترین علائم بیماری تنفسی  به صورت آنلاین از پزشکان معالج درخواست کمک کرده  و نسبت به اشتراک‌گذاری نشانه‌های بیماری با مراکز درمانی تردید نکنند.

در ادامۀ اطلاعیه آمده است: با توجه به اینکه ویروس اسرار‌آمیز کرونا علاوه بر چین در کشور‌های دیگری نیز مشاهده شده به همین جهت  در مسافرت به کشور‌های سنگاپور، هنگ کنگ، تایلند، ژاپن، کره و ... کاملاً مراقب بوده  و زمینه پیشگیری از ابتلا به چنین بیماری‌های حادّ عفونی و تنفسی را فرهم کنند. حتی  در صورت امکان محدودیت مسافرتی و تجاری با  چین و یا هر کشوری که  احتمال می‌رود این بیماری واگیردار در آن وجود داشته باشد را در اولویت قرار دهند.

وی از دریانوردان خواست از تماس نزدیک با افرادی که از عفونت‌های حادّ تنفسی رنج می‌برند کاملاً پرهیز کرده و شستشوی مکرر دست‌ها پس از تماس مستقیم با افراد را فراموش نکنند. همچنین و در حد امکان وسایل و لباس‌های یک بار مصرف به کار برند؛ و به توصیۀ کارشنا‌سان بهداشت مستقر در بنادر عمل کنند.

در این ارتباط "Rohan Bray" مدیر عامل شرکت هنگ کنگی Steamship Mutua نیز گفت: با توجه به شیوع این بیماری نمی‌توان هیچ بندر امنی را یافت که از گزند این بیماری مهلک مبرا باشد. به همین جهت مسئولان بندری باید نسبت به تجزیه و تحلیل واقعیت‌های مربوط به این بیماری علاقه نشان داده و راه‌های پیشگیری از آن را بررسی کنند. در صورت امکان نسبت به ایجاد قرنطیه حساسیت‌های لازم را به کار برند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار