۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱

رصد حوادث کالا‌های دریایی توسط ماهواره

رصد حوادث کالا‌های دریایی توسط ماهواره
سیستم اطلاع رسانی حوادث کالا‌های دریایی (CINS) تمامی حوادث حمل و نقل کالا از مبدأ تا مقصد را رصد می‌کند.
کد خبر: ۸۵۷۹۴

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این سیستم اخیراً با بکار‌گیری آخرین تجهیزات دیجیتالی به صورت آنلاین تمامی حوادث کالاها را در حین حمل زیر نظر می‌گیرد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر 17 خط کشتیرانی از جمله خطوط کشتیرانی

CMA-CGM

Evergreen

Hapag Lloyd

Maersk Line

Mediterranean Shipping Company از این سیستم استفاده می کنند.

اگرچه این سیستم از سال‌های قبل مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما اخیراً با انتشار یک راهنما‌ی جدید انواع مهارت‌ها را در زمینۀ بسته‌بندی، حمل ایمن کالا و رصد ماهواره ای را به کاربران آموزش می دهد.

بر این اساس هر حادثه‌ای که برای کالا در هر نقطه‌ای از جهان رخ دهد بلافاصله توسط اپراتورها ردیابی شده و آخرین اطلاعات در اختیار مدیران خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا قرار می‌گیرد و در صورتی که بسته‌بندی کالاها  لطمه دیده باشد اطلاع می دهد.

این سیستم که در خطوط کشتیرانی کانتینربر و حمل فله مورد استفاده قرار می‌گیرد به گونه‌ای طراحی شده که آسیب یا از بین رفتن کالا، همچنین ضرر و زیان وارد شده بر آن را بلافاصله مشخص کرده و در اختیار ذی‌نفعان قرار می‌دهد.

از آنجایی‌که نظارت آنلاین (CINS) برای تمامی جامعۀ دریایی پذیرفته شده به همین جهت تمامی گزارش‌های این سیستم مورد تأیید مراکز حقوقی، گمرکی و بندری و ...است.

صاحبان کالا با داشتن این گزارش‌های آنلاین برای مراجعه به مراکز حقوقی و بیمه بدون هیچ نوع معطلی اقدامات لازم را به عمل  می‌آورند و میزان خسارت با ارزیابی گزارش‌های این سیستمِ اطلاع رسانی به صورت آنلاین پرداخت می‌شود.

با توجه به اینکه  رصد کردن کالا از طریق ماهواره صورت می گیرد، این سیستم می‌تواند سوخت‌های ناخالص را از سوخت کم سولفور به راحتی تشخیص دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار