۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:

جذب سرمایه گذاری ۲۱۵ میلیارد تومانی در بندر انزلی

جذب سرمایه گذاری ۲۱۵ میلیارد تومانی در بندر انزلی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی برای ایجاد مکانیزم‌های مناسب برای بهره گیری از ظرفیت‌ها بندر انزلی را دارد.
کد خبر: ۸۵۷۷۷

به گزارش مانا، محمد راستاد در حاشیه بازدید از مجتمع بندری انزلی اظهارداشت: پروژه‌های توسعه ای و عملیات بندری در بندر انزلی از روند خوبی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بندر انزلی در سال جاری حدود ۹۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری داشته است، افزود: این روند از نظر جذب کشتی و جذب کالا مطلوب است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران با اشاره به اینکه در تلاشیم با بهبود کیفیت زیرساخت‌ها و تجهیزات بندری بتوانیم گام‌های مثبتی در راستای ارتقای بهره‌وری و رقابت‌پذیری بندر انزلی برداریم، گفت: برخی از پروژه‌های توسعه‌ای در مراحل نهایی اجرای خود قرار دارند و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از آنها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی استقبال خوبی برای سرمایه گذاری در بندر انزلی دارد، تصریح کرد: تاکنون ۲۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در حوزه تأسیسات روبنایی و نگهداری کالا در انزلی انجام شده و ۷۵ میلیارد تومان دیگر نیز در دست مذاکره است.

وی ظرفیت بنادر تحت مالکیت سازمان بنادر و دریانوردی در نوار شمالی را حدود ۳۰ میلیون تن اعلام کرد و گفت: هنوز ظرفیت‌های خالی فراوانی داریم که برای بهره‌برداری و رسیدن به این ظرفیت‌ها نیازمند توسعه مراودات با کشورهای منطقه هستیم.

راستاد با بیان اینکه از نظر کیفیت زیرساخت‌ها و عملیات بنادر به دنبال این هستیم که بتوانیم با بالاترین بهره وری و کمترین هزینه خدمات مورد نیاز ناوگان‌ها و صاحبان کالا را ارائه دهیم، ادامه داد: امیدواریم این اقدامات منجر به بهبود وضعیت بنادر کشور از نظر جذب کشتی و کالا شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان تأکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی برای ایجاد مکانیزم‌های مناسب برای بهره گیری از ظرفیت‌ها بندر انزلی را دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار