۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

اول مارس آخرین مهلت سازگاری کشتیرانی‌ها با قانون ۲۰۲۰

اول مارس آخرین مهلت سازگاری کشتیرانی‌ها با قانون ۲۰۲۰
براساس تفاهم نامه پاریس و توکیو از اول مارس ۲۰۲۰ هیچ استثنایی در اجرای قانون ۲۰۲۰ به منظور رعایت سوخت کم سولفور وجود ندارد.
کد خبر: ۸۵۷۶۵
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، یکی از مسئولان IMO با اشاره به اینکه کشتیرانی‌ها، کارکنان کشتی، بازرسان بندری و دولت‌های صاحب بندر دربارۀ استفاده از سوخت کم سولفور کاملاً توجیه شده‌اند و الزامات قانونی را رعایت می‌کنند گفت: به همین جهت بر اساس تفاهم نامه پاریس و توکیو از اول مارس تمامی الزامات قانونی بدون استثنا اعمال خواهد شد.

این مقام مسئول یاد‌آور شد: به منظور سازگاری صنعت کشتیرانی با سوخت کم سولفور از ابتدای ژانویه تا اول مارس مهلتی تعیین شد تا صاحبان کشتی‌ها برای آمادگی هرچه بیشتر برای انطباق با این قانون آماده شوند به همین جهت مدت زمانی را برای رفع مشکل پیش بینی کرده بودند که این مهلت قانونی تا اول مارس است.

وی افزود: از تاریخ اول مارس استفاده از سوخت کم سولفور به هیچ عنوان پذیرفته نیست مگر اینکه کشتی‌ها مجهز به اسکرابر باشند.

وی خاطر‌نشان کرد: در این ارتباط کشتی‌ها موظفند یا از سوخت با سولفور نیم درصدی استفاده کنند یا مجهز به گاز LNG باشند و یا نسبت به نصب اسکرابر اقدامات لازم را انجام دهند. باید به اطلاع دارندگان کشتی‌ها برسانم  که از ابتدای مارس ۲۰۲۰ سوخت با سولفور بیشتر از نیم درصد فقط می‌تواند به صورت محموله  در آب‌های بین‌المللی حمل شود و هیچ‌ شناوری حق استفاده از آن را به عنوان سوخت ندارد.

وی در پایان گفت: در نهایت افرادی که به سوخت کم سولفور دسترسی نداشته باشند از آن تاریخ به بعد فقط در یک فرصت می‌توانند از  فُرم فونار استفاده کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار