۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹

آب‌های خلیج فارس به شدت مواج و توفانی است

کارشناس اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های شمال خلیج فارس از روز چهارشنبه تا جمعه به شدت مواج و توفانی است
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۷۶۴
آب‌های شمال خلیج فارس به شدت مواج و توفانی است
 
زهره پاشنه ساز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با ورود سامانه بارشی به کشور از جنوب غرب کشور، آب‌های شمال خلیج فارس و سواحل خوزستان متلاطم و مواج است.

وی با بیان اینکه ارتفاع موج در آب‌های شمالی خلیج فارس تا دو متر خواهد رسید از شناور‌های دریایی و صیادی خواست فعالیت خود را به منظور پیشگیری از حوادث دریایی به طور کامل متوقف کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی خوزستان از قایق‌های گردشگری در مناطق ساحلی خوزستان خواست تا بهبود شرایط جوی از فعالیت عادی خود دست بکشند.

پاشنه ساز افزود: تندباد لحظه‌ای، مه رقیق صبحگاهی، رعدو برق و بارندگی در مناطق شمالی خلیج فارس پدیدۀ غالب در سه روز آینده خواهد بود.

احتمال آبگرفتگی و طغیان رودخانه‌های مناطق ساحلی خوزستان وجود دارد.   

پیرو اخطاریه‌های هواشناسی خوزستان، برخی شناور‌ها و قایق‌های صیادی در مناطق ساحلی لنگر انداختند و فعالیت روزمره خود را متوقف کردند.

اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اطلاعیه‌ای از عموم ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست از حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند و به فرمانداران شهر‌های خرمشهر، آبادان، ماهشهر، هندیجان دستور داد همه تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه به کار گیرند.

مراکز امدادی و درمانی در مناطق ساحلی برای هرگونه حوادث به حال آماده باش درآمدند.

به علت شرایط نامساعد جوی احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیما‌های مسافری در فرودگاه‌های آبادان و ماهشهر در چند روز آینده وجود دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار